ענף הביטוח גילה את הטכנולוגיה - איך זה משפיע עלינו?



למילה "ביטוח" יש ניחוח אנכרוניסטי, כששומעים אותה לרוב מדמיינים סוכן יושב במשרד עם מנורות פלורסנט ושולחן עמוס בערימות של ניירות, מחתים את הלקוח שיושב מולו על 15 דפים ב-3 העתקים, בראשי תיבות פה וחתימה שם. אבל ענף הביטוח כבר מזמן שינה צורה, ואמנם סוכני הביטוח הפרטיים לא נעלמו מהעולם, אבל חברות הביטוח הגדולות התקדמו לעידן הטכנולוגי וגם הסוכנים והסוכנויות לא נשארים מאחור.

Pixabay

רוכשים ביטוח בנעלי בית

המהפכה בישראל החלה בשנת 2007, כאשר חברת "ביטוח ישיר" הציעה לראשונה אפשרות לרכישת ביטוח דרך האינטרנט. בלי לצאת מהבית, בלי לחתום על עשרות דפים, בלי המתנה של עשרות דקות בטלפון עד למענה נציג השירות. מאז עבר קצת יותר מעשור והטכנולוגיה רק הלכה והתקדמה, וכיום לא צריך כבר פקסים ואפילו לא סורק, כל אחד יכול לצלם בטלפון החכם שלו את תעודת הזהות ולהעלות לטופס המקוון באתר חברת הביטוח, ולעיתים אפילו זה לא נדרש. ממלאים את הפרטים, ותוך זמן קצר אתם מבוטחים.

וזו רק ההתחלה

בינתיים ממשיכים לעמול ולפתח המצאות נוספות שיקלו על החיים שלנו בתחום הביטוח. סטארט אפ ישראלי, למשל, מציע אפליקציה שתאסוף את כל המידע הביטוחי מהמשתמש (באישורו כמובן), תציג את המוצרים הביטוחיים הקיימים על שמו ותציע אלטרנטיבות טובות וזולות יותר, עם אפשרות לבצע מעבר בין חברות הביטוח באופן מיידי.

ובשורה גם לנוסעים לחו"ל: בקרוב חברת הביטוח הפניקס תציע שירות טכנולוגי חדש ומתקדם ללקוחותיה - אפליקציית מובייל שתאפשר ללקוחות שרכשו ביטוח נסיעות למצוא רופא מקומי רלוונטי בחו"ל, ובכך היא תנגיש את השירותים הרפואיים לטסים לחו"ל ובמקביל תקטין את העלויות עבור חברת הביטוח.

אלה רק דוגמאות בודדות מתוך עוד עשרות של פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להקל על המבוטחים והמבטחים, וכמובן להוזיל עלויות.

ביטול פוליסה בקליק

אתר חדש שהוקם לאחרונה מציע בשורה דווקא למי שהחליט לבטל את אחד הביטוחים הקיימים על שמו - ביטול פוליסה   באמצעות תהליך מקוון, מהיר ופשוט. אתר "ביטול ביטוח" הוא בשורה אמיתית לכל המבוטחים למודי הניסיון המר מזמני המתנה ארוכים לנציג שירות טלפוני שלא ממהר לאשר את בקשת הביטול. באתר תמצאו את כל חברות הביטוח ואת כל סוגי הביטוחים, כך שהוא רלווינטי לכל מי שמעוניין לבטל פוליסה..

התהליך הוא מאוד פשוט כאמור: אם בחרתם למשל לבטל פוליסה במגדל , כל שתצטרכו לעשות הוא להיכנס לטופס באתר, לבחור בלוגו של חברת מגדל, לבחור את סוג הביטוח שברצונכם לבטל, למלא מספר פרטים אישיים, למלא את פרטי הפוליסה העיקריים, להעלות לטופס את צילום תעודת הזהות שלכם, ולחתום על גבי המסך. זהו, תקבלו למייל אישור על העברת בקשת הביטול לחברת הביטוח, ותוך 3 ימי עסקים החברה מחויבת לשלוח לכם אישור על ביצוע הביטול.

 

ומה עוד צופה העתיד הביטוחי-טכנולוגי? אין לדעת, מה שבטוח זה שביכולתו של האינטרנט לפשט גם תהליכים בירוקרטיים מורכבים ומייגעים במיוחד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה