אם אתם רוצים שהעבודה במפעל שלכם תהיה מקצועית ואיכותית – אחד הדברים שיש להקפיד עליהם הוא תחום הניקיון הודות לקשר שלו לתחום הגהות בעבודה. במילים אחרות : מפעל נקי הוא מפעל שבו העבודה מתנהלת כסדרה והעובדים בטוחים מכל פגע. לדוגמה, כתם שמן על הרצפה אינו רק בעיה אסתטית אלא מפגע בטיחותי של ממש.

Pixabay

הדבר קריטי במיוחד כאשר מדובר במפעלים שעושים שימוש בחומרים מסוכנים – מה שמצריך שטיפה מהירה של החומרים והסרתם המיידית מהציוד (מכונות, פס ייצור וכו'), שתי פעולות שחייבות להתבצע בצורה מקצועית כדי למנוע סכנה.

 

לפנות לטובים ביותר

הפתרון הטוב ביותר לבעיה זו היא לפנות לחברה שמתמחה בניקיון של מפעלים. חשוב לזכור שלא כל חברת ניקיון מתמחה בניקיון של מפעלים, בעיקר הודות לעובדה שהתמחות כזו מצריכה ידע, ניסיון ומומחיות מיוחדת ששמה את הבטיחות שלכם ושל עובדיכם במקום הראשון.

למשל, במפעלים לרוב יש לכלוכים קשים שאין במקומות אחרים – מה שמצריך שימוש בציוד ייחודי ובשיטות עבודה ספציפיות בהתאם לאופי הלכלוך, סוג משטח העבודה ועוד. לכן, כשבוחרים חברה לניקיון מפעלים יש לבחור את הטובה ביותר בתחום זה.

 

איך בוחרים חברה לניקיון של מפעלים?

הדרך הטובה ביותר להבטיח שאתם בידיים הנכונות היא אחת - לפנות לחברת ניקיון מפעלים שיש לה חטיבה מיוחדת שמתמחה בניקיון של מפעלים על היבטיהם השונים. במידה ותבחרו בחברה שמתמחה בביצוע עבודות שונות בתחום התעשייתי (למשל חברה שלכל אחד מעובדיה אישור אישי לעבוד בתחום זה) -  הניקיון במפעל שלכם יבוצע בצורה המקיפה והמקצועית ביותר.

עם זאת, הודות לעובדה שלתחום הניקיון יש משמעות רבה אסור להתפשר על פחות מהטוב ביותר. למשל, יש לבחור בחברה שעושה שימוש בחומרי ניקיון שמאושרים לשימוש מבחינת איכות הסביבה.

 

מיקום המפעל

רבים מהמפעלים בישראל נמצאים באופן מכוון באזורי תעשייה שמרוחקים ממקומות ישוב וזאת מסיבה אחת – כדי להרחיק את התושבים הסמוכים מכל צרה שלא תהיה. בנוסף, רבים מהם עובדים מסביב לשעון כדי לעמוד בדרישות הלקוחות ולעיתים אף 24/7.

עם זאת, כאשר מדובר בתחום הניקיון המרחק הפיזי למפעל ושעות העבודה בו אינם אמורים להוות בעיה. במידה ופונים לחברת ניקיון אמינה שמתמחה בניקיון של מפעלים- היא תגיע אליכם למפעל בלי תלות במיקומו או בשעות העבודה. המשמעות היא שהמפעל שלכם יהיה נקי, בטוח לעבודה ובעיקר מקום שנעים לשהות ולעבוד בו במשך שעות ארוכות.

 

ניקוי בגובה ואוסמוזה הפוכה

אחת הפעולות שחברת ניקיון של מפעלים מבצעת היא ניקוי בגובה, כלומר ניקיון של אובייקטים שנמצאים בגובה רב באמצעות ציוד הרמה מתאים. בנוסף, במידה והמפעל כולל חלונות, חיפויים, קרניזים, גגות סולאריים, ו/או תקרות זכוכית בגובה של עד 21 מטר מומלץ לעשות שימוש באוסמוזה הפוכה.

זוהי שיטת ניקוי שאינה מצריכה שימוש בציוד הרמה וניגוב של המים מסיבה אחת - ערכת הניקוי כוללת ממברנות שמסננות את המים, מטהרות אותן מאבנית ומחלקיקים נוספים ומקנה מראה שקוף, חלק ובעיקר נקי.

חשוב לזכור שלא כל חברה לניקיון של מפעלים מספקת את השירותים האלו, כך שמומלץ לוודא מראש שחברת הניקיון שפניתם אליה עושה זאת ובהצלחה, שיש לה צוות המיומן לביצוע המשימות הנ"ל והציוד הרלוונטי, למשל מכונות לניקוי בלחץ נקודתי ונמוך, עגלת הליקופטר לניקוי שמנים ו/או ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה