מתי אנחנו צריכים מומחה לשיקום הפה



מהו שיקום פה? וכיצד ניתן להחזיר את הפה לתפקוד מלא ובריא של שינינו? במאמר זה נפרט לכם את התשובה לשאלות אלו.

depositephoto

מומחה לשיקום הפה אינו רק מקצוע, אלא דרך חיים! כיום, ניתנת תשומת לב רבה לחיוך שלנו ולשיניים המבצבצות ישר לאחר מכן. החיים מזמנים לנו סיבות רבות לחייך, ד"ר הלל ברוך, מומחה לשיקום הפה, ידאג לכך שהחיוך שלכם יהיה אסתטי, בריא ואף נוצץ.

מהו שיקום פה?

שיקום הפה הינו תחום מומחיות ברפואת השיניים. תחום זה עוסק בשחזור הן חלל הפה והן השיניים. כל זאת במטרה להביא לשיפור תפקוד הפה והאסתטיקה ברמה הטיפולית האופטימאלית הגבוהה ביותר. ישנם מגוון טיפולים, פשוטים כמו למשל: כתרים, הלבנת שיניים וכדומה, עד לטיפולים מורכבים כגון: השלמת שיניים, שחיקה נרחבת, בעיות סגר. פנים נוספות לעניין, ישנן גם הפרעות תפקודיות בפרקי הלסת המטופלות באמצעות: השתלות, גשרים ועוד.

מהו מומחה לשיקום הפה?

כמו כל דבר הנקרא בחיינו, שיקום הפה הינו מקצוע עיצוב אשר מתכנן עבורכם ואף מבצע את הטיפולים הדנטליים על מנת לשקם את פיכם למשך זמן רב. בהתאם לכך, ניתן לבנות תכנית טיפולים מהימנה ומדויקת על מנת להתאים את הטיפולים למבנה פיכם.

חשוב להדגיש, בחירה ברופא אשר ישקם את הפה שלכם, הינה הבחירה החשובה ביותר שתעשו עבורכם. במרפאה שלנו, תקבלו את המכשור המשוכלל ביותר, על מנת לבנות תוכנית שיקום מקצועית, אפקטיבית וארוכת טווח.

מומחה לשיקום הפה מחויב להיות מקצועי השואף למצוינות, וכזה המתמיד בהתפתחות ולמידה מקצועית נלווית.

התפקיד העיקרי של הפה

אל לנו להקל ראש בדבר, מטרתו העיקרית של הפה שלנו הינה למלא אחר תפקודיו הדנטליים של גופינו. אי לכך, השיניים שלנו מחולקות באופן שווה בין שתי הקשתות, הן העליונה והן התחתונה.

כיצד אנו מפרים את האיזון?

ישנם מספר גורמים עיקריים וקריטיים המובילים להפרת האיזון: עקירת שן, פגיעה חיצונית, הזנחה ממושכת וכדומה. בכל המקרים המתוארים לעיל, המנשך יעוות והאיזון יופר לתפקודו הרציף של הפה שלנו. יתרה מכך, אי ביקור בתדירות קבועה אצל שיננית יוביל לעששת, נסיגת חניכיים, תזוזות השיניים ואף במקרה קיצוני לאיבוד השיניים. אין תחליף לשיניים בריאות, "מקוריות".

שיניים חסרות הינן גורם קריטי המוביל לבעיות תפקודיות באופן יומיומי, פגם אסתטי וכן השפעה ניקרת על שאר השיניים הקיימות.

שיניים חסרות?

במקרה בו יש צורך בעקירת שן הגורמת לפער, כמו למשל שן קדמית, נפער חלל היוצר הפרעה אסתטית למטופל. הסיבה פשוטה, החוסר הינו גלוי לעין, מופיע בעת דיבור או חיוך פשוט. בנוסף לכך, חוסר שן מוביל להגייה מעוותת או דיבור לא ברור. לעומת זאת, חוסר בשן טוחנת עלול להשפיע על הלעיסה שלנו במאכלים הדורשים מאמץ. מעמס זה, משפיע על השיניים הסמוכות לה ובכך הן נחלשות, עלולות להתנדנד ואף לנשור. במקביל לכך, תתכן הטיה של שיניים נגדיות, ותזוזה כזו אשר תוביל לעיוותים במיקומן המקורי.

עיוותים אלו עלולים לפגוע לנו במראה ואף ליצור חבלה ממשית בשיניים בעקבות פגיעה באיזון של כוחות המופעלים על השיניים בשלל מקרים. הטיות אלו, ייצרו קושי בניקוי ותחזוקה. ככל שלאדם ישנן פחות שיניים גבר הלחץ על כל שן ושן באותה נשימה. לחץ זה עלול להוביל לכאבים במפרקי הלסת ולחץ על שרירי הפנים. כדור זהו לא פתרון לכאב שיניים.

כיצד ניתן להשלים את החסר?

כפי שתיארנו לעיל, ניתן לשחזר את השיניים על-ידי כתרים, שחזורים נשלפים כמו תותבות הן חלקיות והן שלמות. במקרים של חוסר בשיניים, מצב בריאותי לא יציב, ניתן לבצע שתלים איכותיים כך שהבחירה נתונה בידיכם.

מכל האמור לעיל, אנו ממליצים לפנות למומחה שיקום הפה על מנת להשיב את האיזון לפה שלכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה