משתמשים בשירותי סטרימינג? ודאו שהאינטרנט שלכם יציב



שירותי סטרימינג מאפשרים לנו לשמוע מוזיקה, לצפות בתכנים ולראות סרטים לפי דרישה. עם זאת, עלינו להחזיק בתשתית אינטרנט יציבה ומהירה שאפשר את הזרמת הקבצים אונליין. אז איך יודעים שאנחנו עומדים בתנאים? הנה המדריך המלא

Pixabay

סטרימינג (streaming) הוא מושג שמתאר את האפשרות להעביר סוגים שונים של קבצים ותכנים על גבי רשת האינטרנט. בפועל, שירותי סטרימינג כגון נטפליקס למשל מאפשרים לנו לצפות בסרטים ובסדרות – בעוד שירותי סטרימינג כמו ספוטיפיי יזרימו אלינו שירים מכל רחבי העולם, בלחיצת כפתור אחת ובתמורה לדמי מנוי. עם זאת, השימוש בשירותי סטרימינג גם מותנה בתשתית אינטרנט יציבה ומהירה.

תשתית האינטרנט היא זו שמאפשרת בפועל להשתמש בשירותי סטרימינג. בשיטת הזרמת התכנים של סטרימינג, יש תוכנה שמפעילה שרת מבוסס מערכת הפעלה שמיועד להביא אלינו את המוזיקה, את הסדרות ואת הסרטים. בשביל שהשרת הזה יעבוד כמו שצריך ועל מנת שהוא יצליח להפעיל את המדיה בזמן המהיר ביותר – הוא חייב שבצד השני תהיה תשתית אינטרנט ראויה.

כך תתאימו את חבילת האינטרנט לשירותי סטרימינג

הפתרון מבחינתכם מתחיל עוד בבחירת תשתית וספק אינטרנט. אם אתם כבר רגילים להשתמש בשירותי סטרימינג מסוימים, אין סיבה להתפשר על איכות ויציבות הספק והתשתית. במקום זה, אתם יכולים לבחור ספקית אינטרנט וחברת תשתית שיעמדו בציפיות וחבילת אינטרנט שגם תתאים למסגרת התקציב.

חבילת אינטרנט בעלת מהירות גבוהה ויציבות טובה תמלא את הדרישות של שירותי הסטרימינג השונים. בפועל, זה אומר שכדאי להתמקד במהירות גלישה של 30-100 מגה בייט מינימום ולהעדיף תשתית סיבים אופטיים על פני תשתית רגילה. שנית, רצוי לבדוק האם חבילת האינטרנט מגיעה עם שירות לקוחות טוב – כך שיהיה לכם למי לפנות כשהפרק הבא בנטפליקס נתקע ומסרב להיטען.

כמו כן, חבילת אינטרנט שמותאמת עבור הצרכים המודרניים של שירותי סטרימינג בוחרים לפי מערך טכנאים. הכי טוב לתת עדיפות לחבילה שמגובה בחברה שמפעילה מערך טכנאים זמין, מקצועי ויעיל ואפשר לקבל המלצות מחברים ובני משפחה לפני שמקבלים החלטה סופית.

מה עושים במקרה של תקלה?

בצד השני של המתרס יש את האחריות האישית שלכם. במילים אחרות, גם לכם יש מה לעשות על מנת לוודא שהאינטרנט יהיה יציב: כמו למשל בחירת המקום הנכון עבור הנתב, החלפת תדרים במקרה של עומס ואיטיות בגלישה, הגדרת סיסמא חזקה שתמנע מהשכנים לגלוש על חשבונכם וכן הלאה.

החדשות הטובות הן שרוב שירותי האינטרנט מספקים כיום תשתית יציבה שמתאימה גם להזרמת מדיה מורכבת. זה אומר שאתם לא באמת חייבים להתאמץ על מנת לעמוד בסטנדרטים של שירותי הסטרימינג, אלא רק להישאר עם אצבע על הדופק. כל עוד תדעו מה הדרישות המינימאליות של שירותי סטרימינג רלוונטיים, לא אמורה להיות בעיה לבחור גם את הספק, התשתית וחבילת הגלישה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה