המפתח לתנועה אוטונומית של כלי רכב קרקעיים הוא בינה מלאכותית והיא נכנסה מהר גם לרחפן קטן, אם כי בהתחלה בעבור יישומים ביטחוניים, בגלל עלותה הגבוה של הטכנולוגיה. מוח הרחפן מבוסס על סופר מעבדים קטנים מקבילים לכלי הרכב הסמי אוטונומיים, בעזרה של אלגוריתמים ייעודיים, מאפשר המעבד לרחפן לזהות באופן עצמאי אובייקטים אשר נצפים מעל פני האדמה, כמו למשל – כלי רכב או אנשים, לקטלג אותם בלי פענוח אנושי ובכך להפוך את הרחפן לסוג של מרגל אוטונומי.

 123r

שאלנו את עמי ג'רבי בעלים ומנכ"ל גל חקירות למה שימוש של מעקב באמצעות רחפן כה יעיל. עמי ג'רבי משתף אותנו שישנם הרבה מצבים אשר מצריכים את ההשכרה של חוקר פרטי, כשלצד מגוון הצרכים אף ניתן למצוא שיש הרבה אמצעים כדי לחקור ולהגיע לכדי ממצאים הכי טובים ללא עבירה על החוק וללא גבייה של הון עתק מהלקוחות.

עמי ג'רבי טוען שהקדמה הטכנולוגית אשר נותנת את אותותיה בכל רובדי החיים ועושים שימוש במגוון נרחב של אמצעים טכנולוגיים לחקירה, ולכן אף בתחום החקירות אפשר למצוא שעל ידי עזרים חדשניים ומתוחכמים אפשר לייעל ולקצר הרבה מהלכים. שימוש ברחפן כה אפקטיבי מכיוון שהוא מאפשר לצלם מכל זווית אפשרית , הוא עוזר להגיע למקומות שלולא הרחפן היה קשה להגיע אליהם, הרחפן לא מעורר חשד בקרב האנשים, ניתן לעקוב אשר מישהו שנמצא בקהל בצורה ממוקדת.

הרחפן עשוי להגיע למקום סגור ולמקום פתוח, לעצור במקום ולנוע באזור צפוף ולצלם. המטיס מאת חוקר פרטי במרכז יצפה במצלמה של הרחפן על ידי מסך וידאו, אשר ישלוט בהטסה ובצילום. כיום כבר אפשר לדעת הכל על ידי רחפן בשירות הרחוק.

הרחפן הוא תולדה של המזל"ט הצבאי, אשר כיום מוביל ברחבי תבל בשדה הקרב. יכולת האיתור וההגעה לכדי מקומות נידחים, נותנים בידי הרחפן את האפשרות לעזור בהצלת אנשים, לאתר נעדרים, לתת ציוד רפואי ברחבי תבל ולערוך מעקבים.

חוקר פרטי עשוי להסתייע ביכולת האדירה של הרחפן במכל מיני מטלות, כמו למשל – הגעה למקום נידח, איתור של אנשים, מעקבים , איתור של ציוד או של רכוש וכיוצא בזה.

הוא אפקטיבי גם במצב בו במהלך מעקב מתעורר הצורך של זיהוי פנים של אנשים ואז האינפורמציה אשר  מתקבלת מהרחפן מועברת אל תוכנת מחשב שיודעת כיצד לעשות זאת.

רחפן עשוי למשל גם בחקירות פליליות, בה יש צורך לאתר רכוש גנוב שניסו להסתירו והאיתור שלו מן האוויר מאוד אפקטיבי וקל. חברות דואר בכל רחבי תבל מתארגנות לחלוקה של דואר על ידי רחפנים וחברות אשר עורכות שירותים של שליחות מזון שוקלו כיום לחלק אותם על ידי רחפן.

ברחפן עושים שימוש לשם הכנה של אזור עבור מעקב באזור שאינו מוכר, כאשר חוקר פרטי עשוי ללמוד את השטח בטרם שהוא נכנס פיזית אליו. גם משטרה ברחבי תבל מסתייעת ברחפנים לצורך מעקב או לצורך של איתור שדות גידול של מריחואנה, איתור של רכב גנוב במקום נידח, התכנסות של עבריינים וכיוצא בזה.

היכולת של הרחפן הינה לתעד ]עילות בלתי חוקית, שבה אפשר לעשות שימוש כהוכחה בבית המשפט וביחד רשויות החוק יפשטו על המקום מן האדמה  כדי לתפוס את הגורם הפלילי.

עלותו של רחפן כזה כולל מצלמה אשר מותקנת עליו וערכה של שליטה מרחוק על ידי מסך וידאו, מסתכמת בסך של אלפי שקלים.

הממד הרביעי נכבש באמצעות רחפן ובעתיד נבחין בהם בנוסך לעובדה שהם בשירות החוק, אך בכל מיני תחומים שונים.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה