מהם שירותי ענן? כל ההסברים שכדאי להפנים על הענן



שירותי ענן הם שירותי מחשוב שמסופקים לפי דרישה – מיישומים לכוח אחסון ועיבוד – ברוב המקרים דרך האינטרנט.

ענן

איך עובדים שירותי ענן?

במקום לשלם על תשתית מחשוב או מרכזי נתונים משלהן, חברות יכולות לשכור גישה לכל הנתונים הממוחשבים שלהם, מיישומים ועד אחסון, מחברה שמספקת שירותי ענן.

יתרון אחד בשימוש בשירותי מחשוב ענן הוא שחברות יכולות להימנע מהעלות והמורכבות של בעלות ותחזוקה של תשתיות IT משלהן, ובמקום זאת פשוט לשלם עבור השירותים בהם הם משתמשים, כאשר הם משתמשים בהם.

חברות שמספקות שירותי ענן מציעות יתרונות של גודל אחסון נתונים, באמצעות אספקת שירותים למגוון רחב של לקוחות.

אילו שירותי ענן זמינים?

שירותי ענן מכסים מגוון עצום של אפשרויות היום, החל מהיסודות של אחסון, רשת וכוח עיבוד, דרך עיבוד שפות טבעיות ובינה מלאכותית, כמו גם יישומי משרד סטנדרטיים.

כמעט כל שירות שאינו מחייב אתכם להיות קרוב פיזית לחומרת המחשב בה אתם משתמשים, יכול כיום להיות מועבר דרך הענן.

הנה כמה דוגמאות

שירותי ענן מבוססים על מספר רב של שירותים, כולל שירותי צרכנים כמו ג'ימייל או גיבוי בענן של התמונות בטלפון החכם שלכם, אם כי לשירותים המאפשרים לארגונים גדולים לארח את כל הנתונים שלהם ולהפעיל את כל היישומים שלהם בענן.

נטפליקס, למשל, מסתמכת על שירותי מחשוב ענן על מנת להפעיל את שירות הזרמת הווידיאו שלה וגם את המערכות העסקיות האחרות שלה, ויש לה מספר ארגונים אחרים. שירותי ענן הופכים לאופציית ברירת המחדל לאפליקציות רבות: ספקי תוכנה מציעים יותר ויותר את היישומים שלהם כשירותים באינטרנט ולא כמוצרים עצמאיים כאשר הם מנסים לעבור לדגם מנוי.

למה השירות הזה נקרא מחשוב ענן?

תפיסה בסיסית שעומד מאחורי שירותי ענן היא שמיקום השירות, ורבים מהפרטים כמו החומרה או מערכת ההפעלה עליהם הוא פועל, אינם רלוונטיים במידה רבה למשתמש.

מתוך מחשבה זו, מטאפורת הענן הושאלה מתוכניות רשת טלקומיות ישנות, בהן לרוב הטלפון הציבורי, ובהמשך האינטרנט, הוצג כענן על מנת לציין כי פשוט לא יהיה אכפת – זה היה רק ענן של דברים. מדובר בפשטות יתר כמובן; עבור לקוחות רבים מיקום השירותים והנתונים שלהם נותר נושא מרכזי.

כמה זה חשוב לשכור שירותי ענן?

בניית התשתית לתמיכה במחשוב ענן מהווה כיום יותר משליש מכל הוצאות ה-IT בעולם, כך עולה ממחקר של IDC. בינתיים, ההוצאות על IT מסורתי, ממשיכות לגלוש ככל שעומסי העבודה המופעלים על המחשבים ממשיכים לעבור לענן, בין אם מדובר בשירותי ענן ציבוריים המוצעים על ידי ספקים או עננים פרטיים שנבנו על ידי ארגונים.

חברות וארגונים מסתמכים יותר ויותר על מקורות חיצוניים לתשתיות, יישומים, ניהול ואבטחה, ואנליסטים צופים כי מחצית מהארגונים העולמיים שאינם משתמשים כיום בענן, ייכנסו אליו עד שנת 2022.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה