כל המידע לגבי זכויות ההורים הגרושים בצל הקורונה



זוגות גרושים, אינם מצליחים תמיד לעמוד בזמני השהות והסדרי הראייה של ילדיהם הקטינים. השאלה שנשאלת הינה :"מה קורה בימי הקורונה?" כל התקופה הזאת, אשר בה וירוס הקורונה הגיע אלינו, אנו שואלים שאלות בנושא הגירושין כגון השהייה יחד בבידוד, מערכת החינוך שהושבתה והלחץ הכלכלי שמשפיע על כולנו ובמיוחד על זוגות גרושים אשר חשים בלחץ אדיר מכל הכיוונים. לעיתים הכניסה למצב של בידוד מובילה למצב שאחד מההורים נמצא בבידוד ולא יוכל לשהות עם ילדיו. מצב זה דורש אף הוא היערכות מיוחדת.

Pixabay

 

אם תשאלו עו"ד גירושין, הוא ימליץ לכם להגיע להסכמות ואפילו להסתייע במשפחה המורחבת על מנת לגלות גמישות ככל שמתאפשר. במקרה וישנה היעדר הסכמה ואין ברירה, יוכל אחד מההורים  לפנות בבקשה דחופה אל ביהמ"ש לענייני משפחה, כאשר יידרשו לסעד ויתנו את המענה ההולם.

ההנחיות בדבר זמני שהות של ילדים עם הוריהם הגרושים

יש לציין, כי הנחיות לגבי זמני השהות של ילדים של הורים גרושים, מתייחסות לקטינים בריאים בין הורים בריאים. מי שיתבקש לשהות בבידוד לאחר ששהה במחיצת מי שחולה בקורונה, או מי שמאובחן כאשר חזר משהייה בחול וחייב יהיה להיות בבידוד, כמובן שיהיה עליהם להישמע להוראות ועל קיומן בקפידה. הורים גרושים, ייאלצו להתגמש  ולשנות את הימים הקבועים בהם יחולו ימי השהות ולאפשר שהייה רצופה של כמה ימים בכל בית. בדרך זו, העברות בין בתי ההורים, יצמצמו למינימום.

הפחתת דמי מזונות לקטינים בגלל מגפת הקורונה

ההתפרצות של נגיף הקורונה, גרמו לשינוי נסיבות מהותי בשל התערבות של כוח עליון ולכן, מקרה מיוחד זה, מצדיק הפחתת דמי מזונות. מי שחייב במזונות, הכנסותיו נפגעו ואין לו חסכונות או מקורות הכנסה נוספים, כך גם מי שהוכר כזכאי למענק כלכלי בשל  משבר הקורונה. במקרה זה, על החייב יהיה להגיש תביעה להפחתת מזונות, עד שהחייב ישתקם שוב לאחר תום המשבר.

גם בתי המשפט לענייני משפחה, קבעו כי בשל שינוי הנסיבות המהותי בחיוב המזונות, הינו שינוי שלבטח לא היה צפוי מראש במיוחד במועד פסק הדין. אמנם תקווה והתמודדות עם המצב החדש ביום, יום אינם יכולים להוות תחליף לאסטרטגיה נכונה בניהול משבר הקורונה ולכן עורך/ עורכת דין גירושין ממליץ לפתור את הבעיה של הפחתת המזונות כבר בשלב הראשוני, מה שימנע את הפחתת העומס מההורה החייב במזונות וכן, למנוע ממנו קריסה כלכלית טוטאלית.

לפני כל צעד משפטי בזמן הקורונה התייעצו עם עו"ד גירושין

בתקופת הקורונה, שיחת ייעוץ עשויה להיות חשובה, כאשר עו"ד גירושין יאיר את עיניכם ויאמר לכם מהם החוקים המשפטיים לענייני הסדרי ראייה ומזונות וכן, ייעץ לכם לראות תמיד את מצוקתו של ההורה השני החייב במזונות, או כזה הנמצא בבידוד ונבצר ממנו לראות את ילדיו. כאשר מדובר בנסיבות קשות כגון תקופת הקורונה, אי התייחסות להשלכת המגיפה על ההורה החייב בתשלום מזונות, עשויה לגרום לתוצאה בלתי צודקת וכן, מצד שני,יש להדוף מקרים אשר בהם החייבים במזונות, ינצלו לרעה את המשבר ולכן, ההמלצה של עו"ד לענייני משפחה הינה, להמתין ולראות כיצד יתפתח המשבר וכיצד כולם יושפעו ממנו בהיבט הכלכלי.

  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה