כל הטיפים למרפסת המושלמת



כל דייר יודע שהמרפסת משדרגת את הבית שלו באופן משמעותי. מסיבה זו, בעל דירה המחליט להוסיף מרפסת, יכול להעלות את ערכה של הדירה בלב שקט. זאת משום שהמרפסת מגשרת בינינו לבית העולם החיצוני וגם מספקת פתרון אחסון לחפצים השונים בבית. אין כמו לפתוח את הבוקר עם כוס קפה וקרני שמש חמימות במרפסת הפרטית, או לקחת את האופניים הנמצאים במרפסת דרך קבע ולצאת לסיבוב לפני תחילת יום העבודה. המרפסת ממלאת תפקיד חשוב בחיי היום יום שלנו, ולכן חשוב לעצב אותה בהתאם, כדי לקבל את המרפסת המושלמת. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם בעיצוב מרפסת החלומות.

Pixabay

 

  1. מגדירים מטרות

אז איזה שימוש יש למרפסת שלכם? האם אתם נוהגים לארח אורחים? אם כן, חישבו על עיצוב מתאים, כך שהמרפסת שלכם תיראה טוב כמו הסלון או פינת האוכל. אם המרפסת משמשת לאחסון חפצים, זה לא אומר שאתם צריכים להפוך אותה למחסן. מומלץ לרכוש מגירות וארונות אחסון כדי לשמור על סדר.

  1. בוחרים את החומרים למרפסת

אם אתם מתכוונים לעצב את המרפסת שלכם מחדש, כדאי לבחור עבורה את החומרים המתאימים. מבין החומרים האלה אפשר להזכיר אריחי אבן מעוצבים, מרפסת דקים העשויה מעץ או פרקט דמוי עץ. הכול תלוי בעיצוב שאתם מעוניינים להעניק למרפסת שלכם: עיצוב קלאסי וכפרי או עיצוב מודרני מאופק.

  1. מתאימים את התאורה למרפסת

כאשר מדובר בעיצוב מרפסת, תוכלו "לשחק" עם התאורה לפי ראות עיניכם. לדוגמה, קיימת אפשרות להתקין שתי תאורות במקביל: תאורה לבנה וחזקה שבה משתמשים במקרה של אירוח וביצוע פעילויות כלשהן במרפסת, לצד תאורה עמומה יותר ליצירת אווירה אינטימית. כמו כן, כדי לשדרג את האווירה מומלץ להוסיף פנסי תאורה צבעוניים.

  1. מוסיפים ירוק

המרפסת לא יכולה להפוך למושלמת ללא צמחים. עציצים ירוקים ופרחוניים הם חלק בלתי נפרד מכל מרפסת, שכן היא המארחת הטבעית שלהם. במרפסת מקבלים הצמחים את האור הדרוש ולפעמים גם מי גשמים, על מנת שיוכלו להתפתח בסביבה טבעית. בנוסף, קיומה של מרפסת היא הזדמנות טובה להוסיף אדניות ולגדל צמחים יפהפיים: כלניות, נוריות, גרניום או כל צמח שתמיד רציתם שיהיה חלק מהשטח הפרטי שלכם. מעבר לכך, סביבה ירוקה מחברת אותנו אל החוץ והטבע ותורמת למצב הרוח.

  1. אולי יש פריטי נוי שאפשר לשלב במרפסת

רגע לפני שאתם זורקים את השולחן הישן בסלון, חשבו על השימוש שלו במרפסת. אולי ניתן להניח עליו את העציץ המלאכותי, או שהוא יוכל לשמש כשולחן קפה במרפסת קטנה. אם המרפסת שלכם נבנתה לא מזמן, אל תמהרו לרכוש אביזרים חדשים. אולי יש לכם כמה רהיטים בבית שניתן לנצל ולמקם אותם במרפסת החדשה.

  1. בוחרים את הצבעים

בעוד הסלון הפרטי שלכם צריך להיות סולידי וחדר השינה רגוע, הרי המרפסת היא המקום להגשים את החלומות העיצוביים הפרועים שלכם. כאשר מדובר בבחירת הצבעים למרפסת שלכם, אתם מוזמנים להתפרע ולבחור צבעים עזים ועליזים כמו צהוב, כתום ואפילו אדום.

  1. מכניסים טקסטיל למרפסת

מכיוון שהמרפסת משמשת כמקום למנוחה, כדאי למקם בה כריות ישיבה וספות. מומלץ כי כריות אלה יהיו עמידות מפני פגעי מזג אוויר כמו קרני שמש חזקות או גשם זלעפות, וזאת למקרה שתשכחו להכניס אותן לבית.

  1. הפרגולה יכולה לשמש כפתרון

הפרגולה היא פתרון הצללה טוב ונוח למרפסת שלכם, כאשר מדובר במרפסת ללא קירוי. ניתן להוסיף פרגולת אלומיניום מעוצבת לקבלת מראה סולידי או פרגולה מעץ למראה כפרי. ודרך אגב, הפרגולה משתלבת היטב עם צמחים מטפסים, כך שעד מהרה אפשר לקבל מרפסת פרחונית. רק שימו לב שמרפסת כזאת מושכת אליה גם חרקים למיניהם, כך שכדאי להיערך בהתאם ולהתקין רשת בין המרפסת לכניסה לבית.

  1. האביזרים הקטנים שעושים את כל ההבדל

ניתן להוסיף למרפסת שלכם פרטי עיצוב קטנים ויפהפיים שישדרגו את האווירה. אלה יכולים להיות פעמוני רוח המצלצלים קלות ומשרים רוגע, פסלונים חמודים של גמדי גינה, מוביילים בדמות מראות או קריסטלים, שבשבות עליזות ומתנענעות והיד עוד נטויה.

  1. שומרים על סדר וניקיון

טיפ זה אולי שונה מהאחרים, שכן לא מדובר כאן בעיצוב של ממש, אלא בדרך פעולה לשמירה על העיצוב הקיים, ועדיין מדובר בטיפ חשוב. גם אם קניתם את הארון המעוצב ביותר והתקנתם תאורה מרהיבה, אך המרפסת שלכם נראית כמו אחרי סופת הוריקן – העיצוב פשוט "ייבלע" בכל התוהו ובוהו. אז אם אתם מעוניינים לשמור על העיצוב, חשוב להקפיד על סדר ולנקות את המרפסת אחת לשבוע לפחות.

המעצבת שתנחה אתכם לקראת התוצאה הסופית

יש לכם כמה רעיונות לעיצוב המרפסת, אך אינכם יודעים איך ליישם אותם? ענת שמעוני זינגר היא מעצבת פנים ואדריכלית מקצועית ומנוסה הפועלת בתחומה מעל ל-20 שנה. מעצבת יצירתית ואיכותית תשמח להיפגש אתכם כדי לתכנן את עיצוב המרפסת, לבחור את העיצוב המתאים ביותר, לשרטט אותו ולהוציא את כל התכנון מן הכוח אל הפועל. כי אם אתם מעוניינים לקבל את התוצאה הטובה ביותר, אל תוותרו על ייעוץ עם אשת מקצוע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה