כל הטיפים ללמידה מרחוק לקטנים ולגדולים



למידה מרחוק רלוונטית לילדי בית הספר והגנים בימים אלו, אך גם למבוגרים שנמצאים באמצע לימודי התואר במוסדות להשכלה גבוהה. המאמר הבא יעסוק באיכות של אינטרנט ביתי לצורך הלמידה ויציע מספר טיפים ללמידה מרחוק לקטנים ולגדולים.

pexels

 

מדוע חשוב שיהיה אינטרנט ביתי ואיכותי ללמידה מרחוק?

בעקבות משבר קורונה שתקף אותנו נסגרו בתי הספר והמוסדות האקדמיים לזמן לא ידוע. משרד החינוך ממשיך לשלם למורים ולגננות עבור למידה מרחוק של התלמידים וכ-300 אלף סטודנטים נאלצים ללמוד מרחוק באופן עצמאי. הלמידה המקוונת והעצמאית אינה בהכרח לרעה כיוון שכל סטודנט מתאים את דרך הלמידה לעצמו ולאישיות שלו, לקצב שלו ולהטמעת הנלמד. אך שימוש בתכנים הדיגיטליים מצריך אינטרנט ביתי באיכות גבוהה עם פס גלישה רחב  ומהיר שיסופק באמצעות סיב אופטי. סיב זה מעלה את מהירות אינטרנט עד 1,000 ג'יגה וניתן על ידי חברות ספקי האינטרנט. גם המחשב צריך שיהיה לו מעבד נתונים חזק, מסך עם רזולוציה גבוהה, זיכרון פנימי גבוה וגדול, כרטיס מסך ולוח אם טוב. ככל שהמעבד חזק יותר והזיכרון גדול יותר, כך המחשב יעבוד מהר יותר ולא יתקע בזמן הלמידה מרחוק.

 

טיפים ללמידה מרחוק של סטודנטים

בשל העובדה שהסטודנטים נאלצים ללמוד מהבית בחדר או בסלון, לרבים מהם לא קל ללמוד ללא הרצאות המתרחשות במוסד האקדמאי. אך בימים אלו אין ברירה וצריך להתגבר ולהקפיד על מספר דברים:

  • יש לשמור שלא יהיו הסחות דעת של הילדים, טלוויזיה דלוקה בסלון וכדומה.
  • בדרך כלל במוסד האקדמאי יש למידת עמיתים. הורידו את אפליקציית ZOOM והזמינו משתתפים הלומדים אתכם כדי לדון בסוגיות איתם אתם מתקשים.
  • יש לעמוד בפיתויים אותם הבית מציע כמו: לא להיכנס למיטה לישון צהרים, לאכול באופן סביר ולא יותר מדי.
  • רצוי להשתמש בזמן הלמידה באוזניות כדי להשקיט רעשי רקע ולהתרכז.
  • לחבר את האוזניות והמיקרופון מראש ואת כל הדרוש להתארגנות.

 

טיפים ללמידה מרחוק של ילדי בתי הספר והגנים

משרד החינוך נערך ממש לפני השבתת המשק בשידורים אותם הקליטו באולפנים. המורים מלמדים בשידורים את כל התחומים והמקצועות הנדרשים כמו: מתמטיקה, אנגלית, שפת אם, היסטוריה, עברית, שיעורי חברה, כישורי חיים, תנ"ך, מדעים, חינוך גופני, תקשורת ועוד. בכל שבוע יוצאת מערכת שעות ובה לוח הזמנים של השידורים, התחום ונושא הלמידה ולאיזה גילאים כל שיעור מיועד מכיתה א' ועד לכיתה י"ב. מעבר לכך המורים יוצרים מפגשים וירטואליים עם תלמידיהם ושולחים אליהם משימות. לילדי הגיל הרך, הגננות שולחות פעילויות בכל התחומים והפעלות. ההמלצה היא לרתום את ההורים שיעזרו לידיהם גם מבחינה טכנולוגית (במיוחד לקטנטנים) וגם בהבנת השיעורים. גם השימוש באפליקציית זום ייתן את היכולת לנהל דיון. באמצעות הלמידה מרחוק אפשר לצמצם את הפערים שנוצרים עקב סגירת מוסדות הלימוד ולשמור על שיגרה מתונה וכמובן על הקשר עם התלמידים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה