טיפול במחלת חניכיים בטכנולוגיית הלייזר - מאת ד"ר אריאל סביון



רבים מאיתנו סובלים ממחלות חניכיים שנוטות להיות עקשניות ולפגוע באיכות החיים. חשוב לדעת שניתן לטפל במחלות חניכיים גם בטכנולוגיית הלייזר, אשר לה יתרונות משמעותיים בהשוואה לשיטות הקונבנציונאליות.

את המידע שבכתבה מגיש לכם ד"ר אריאל סביון, בעל קליניקה פרטית בראשון לציון, העוסק בין היתר בטיפולי חניכיים בטכנולוגיית הלייזר בשילוב מיקרוסקופ טיפולי. לד"ר סביון תואר מאסטר במדעי הלייזר מאוניברסיטה הגרמנית ״אאוכן״, והוא דוגל בגישה כירורגית זעיר-פולשנית תוך שילוב מכשירי הלייזר שבקליניקה בעבודתו היומיומית.

 

מחלת חניכיים היא תופעה נפוצה מאוד אשר פוגעת בשגרת היומיום ובאיכות החיים, וגורמת לריח לא נעים בחלל הפה, לתזוזת שיניים בדרגות שונות של חומרה וגם לרגישות ולכאבים בשיניים. גרוע מכך, בגלל פגיעה באחיזת הפריודנטרום מחלות חניכיים תורמות לאובדן המנשך הטבעי אצל המטופלים. ישנן מספר גישות שרופאי השיניים יכולים להציע לטיפול במחלות חניכיים ואחת המתקדמות שבהן היא בעזרת טכנולוגיית הלייזר. מדובר בטכנולוגיה המקנה מספר יתרונות מהותיים שייסקרו בהמשך המאמר.

 

 

פרוטוקול מוצלח ויעיל לטיפול במחלות חניכיים

דוגמא מצוינת לפרוטוקול עבודה מקצועי, מוכח ומוצלח בלייזר במחלות חניכיים, הוא זה של חברת BIOLASE האמריקאית שנקרא פרוטוקולREPAIR . מדובר בטיפול במחלות חניכיים בדרגות חומרה שונות, בו מושם הדגש על התערבות זעיר-פולשנית בשילוב מיקרוסקופ דנטלי. הגישה הזעיר פולשנית בכללותה, וכך גם בטיפול זה, נועדה לשמר את שיני המטופל למשך שנים רבות, בדגש על חידוש של החניכיים. בנוסף לחידוש החניכיים, הטיפול בלייזר בהגדלת מיקרוסקופ מהווה טיפול חלופי גם למחלות חניכיים בדרגות חומרה בינונית עד קשה.

 

 

יתרונות הטיפול בהסרת אבנית ו/או הקצאת שורשים

חלק אינטגרלי מהטיפול במחלת חניכיים כולל הסרה של אבנית ו/או הקצאת שורשים. עבור שלב זה מספקת טכנולוגיית הלייזר כמה יתרונות משמעותיים. כך למשל, מדובר בהתערבות שאיננה ניתוחית ואינה מצריכה שימוש סכין מנתחים או תפרים, אותה ניתן לסיים בפגישה אחת ועם הרדמה מקומית בלבד ברוב המקרים. זהו טיפול יותר קל למטופל בהשוואה לשיטה הקונבנציונאלית, בלי דימומים המגבילים את הראייה באזור בו מטפלים ובלי סיבוכים מיותרים. בנוסף, כאשר משתמשים במיקרוסקופ דנטלי ניתן להיכנס לעומק הכיס ולהסיר נגעים עם הלייזר. גם הסרת האבנית נעשית עם הלייזר, בלי תפרים ועם החלמה יותר מהירה.

 

ככלל, הטיפול בלייזר במחלות חניכיים הוא זעיר-פולשני עם הפחתת הכאב, ללא דימומים, ראייה טובה ומדויקת יותר של הרופא את האבנית שבכיס החניכיים, והחלמה מהירה יותר.

 

 

ניתוח חניכיים בפרוטוקולREPAIR 

ניתן לבצע ניתוח חניכיים עם לייזר מסוג ארביום שמיועד לטיפול ברקמות קשות, כמו עצם, אבנים בחניכיים וחומר שן, וכן לרקמות רכות כמו חניכיים ועור. לפרוטוקול יש כמה יתרונות חשובים בהשוואה לניתוח חניכיים קונבנציונאלי. ראשית, מדובר בטיפול יותר נוח למטופל שנמשך פחות זמן, והוא מבוצע בגישה מיקרו-כירורגית המפחיתה את אי הנוחות ואת הכאבים, וגם הדימום יורד למינימום – אם בכלל. שנית, הלייזר אינו פוגע בצמנטום של שורש השן ולכן זהו טיפול שמרני בהשוואה לטיפול הרגיל שבו מסירים את חומר השן עם טורבינה או כלים ידניים. מעבר לכך, בטיפול בלייזר ארביום אפשר להסתפק בהרדמה מקומית ולא צריך לבצע חתכים ותפרים, כולל בהרמת מתלה וחשיפת שורשים, כך שההחלמה יותר מהירה ואפשר לחזור לשגרה בלי כאבים או נפיחות פוסט-טיפולית.

 

 

ד"ר אריאל סביון הוא בעל קליניקה פרטית בראשון לציון, העוסק בין היתר בטיפולי חניכיים בטכנולוגיית הלייזר בשילוב מיקרוסקופ טיפולי. לד"ר סביון תואר מאסטר במדעי הלייזר מאוניברסיטת ״אאוכן״ שבגרמניה, והוא דוגל בגישה כירורגית זעיר-פולשנית תוך שילוב מכשירי הלייזר שבקליניקה בעבודתו היומיומית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה