השוואת מחירי ביטוח נסיעות, איך עושים זאת נכון?



בשוק הביטוחים המקומי, נחשב ביטוח נסיעות לחו"ל למוצר פופולרי וחשוב, המאפשר לציבור הנוסעים לטוס בראש נקי מדאגות, בידיעה שבמידת הצורך הם יקבלו פיצוי כספי ו/או שירותי חילוץ והצלה חיוניים, במקרים של תאונות, פציעות ונזקי גוף, מחלות, סכנה לביטחון האישי, גניבה של רכוש יקר וחפצי ערך, אובדן או גרימת נזק לכבודה האישית וכדומה.

Pixabay

לכן חשוב לדעת מה כוללת פוליסת ביטוח?

לאור הרפורמה בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל משנת 2017, פוליסת ביטוח נסיעות בסיסית, מורכבת מביטוח בריאות רפואי המכסה  את כל ההוצאות הרפואיות במהלך השהייה לרבות בעת אשפוז, פינוי למוסד רפואי והטסה ארצה. כמו כן כולל ביטוח פוליסה לחו"ל מימון תרופות וטיפולי שיניים במקרה חירום, הטסה של אדם מלווה מישראל לבית החולים שבו מאושפז המבוטח, ביטול או קיצור הנסיעה בשל מצב רפואי חדש, הרחבה לנסיעה בזמן היריון ובמקרה של מוות גם הטסת גופה לישראל. בנוסף, ישנו כיסוי עבור שירותי איתור וחילוץ וכן חבות כלפי צד ג', אותם יכול בעל הפוליסה לבקש להסיר, בהתאם לרצונו וצרכיו האישיים.

לאחר רכישת פוליסת ביטוח נסיעות בסיסית, ניתן ואף רצוי להוסיף לה הרחבות וכיסויים מיוחדים בתשלום נוסף, בכדי להבטיח כי הפוליסה תענה על כל הדרישות והצרכים שלכם. כך לדוגמה, כיסוי כספי עבור ביטול הטיסה או קיצור הנסיעה מכל סיבה, ביטול טיסה עקב מצבו הבריאותי של הנוסע או של קרוב מדרגה ראשונה, ספורט אתגרי/חורף, החמרה במצב רפואי קיים, נסיעה בזמן היריון.

מה חשוב לבדוק בביטוח נסיעות?

בכדי שתוכלו להשוות את מחירי ביטוח הנסיעות לחו"ל בצורה יעילה, מהירה וטובה ולהשיג את הפוליסה המתאימה והמשתלמת ביותר, עליכם להתייחס למספר פרמטרים מרכזיים בעת הבחירה וההזמנה של הפוליסה, המשפיעים על קביעת מחיר הפוליסה על ידי חברות הביטוח השונות.

גיל המבוטח: פוליסת הביטוח הבסיסית מכסה אנשים עד גיל 75 שמצבם הבריאותי תקין, כאשר מעבר לכך יש לעשות פוליסה מיוחדת שמחירה גבוה יותר לאור הסיכון המוגבר. לצעירים בגילאי 18 עד 35 הנוסעים לטיול תרמילאים לפרק זמן של שנתיים מקסימום יש פוליסה ייעודית מורחבת.

מצב בריאותי: אנשים הסובלים ממחלות כרוניות, בעיות גופניות, מצב רפואי לא תקין או נוטלים תרופות באופן שוטף נדרשים להרחיב את הפוליסה בתשלום נפרד שתכסה מצב רפואי קיים ויש לשים לב לגובה הכיסוי המקסימלי, גם לנשים בהיריון יש כיסוי נרחב בהתאם לשבוע בו הן נמצאות ומצבן הבריאותי הכללי.

יעד הנסיעה: פרמיית הביטוח נקבעת גם בהתאם למדינה או המדינות אליהן טסים. מדינה שיש בה גורמי טרור או הפגנות אלימות וגם סכנת פיגועים מובילה לעליית פרמיית הביטוח.

כיום, בעקבות ההתפרצות נגיף קורונה ברחבי העולם, הדבר השפיע על ענף הנסיעות בכלל ועל ביטוח נסיעות לחו"ל בפרט וכמובן הייתה ירידה בביקוש של ביטוח נסיעות. ניתן לראות שינויים והגבלות בתנאי הפוליסות אצל חלק מחברות הביטוח הישראליות אך גם הגבלות ושינויים בעולם. כך לדוגמה, אי הוצאת ביטוח נסיעות לסין ומדינות ספציפיות במזרח, הגבלת האפשרות לעשות כיסוי ביטוחי בגין ביטול או קיצור הנסיעה על ידי המבוטח מכל סיבה שהיא, ביטול הכיסוי הנלווה לפוליסה המאפשר לבטל את הטיסה מסיבה בריאותית של המבוטח או קרוב משפחה מדרגה ראשונה וכדומה.

מהם סכומי הביטוח שמשלמים לקוחות?

סכומי הביטוח מתייקרים בהתאם לקריטריונים הספציפיים ותלויים גם במשך השהייה המתוכנן בחו"ל. קיימים גם הבדלים במחיר ובתנאי הביטוח בין החברות המבטחות השונות ולכן מומלץ לעשות סקר שוק. ביטוח נסיעות לחו"ל של הכשרה חברה לביטוח, הוא ביטוח מקיף ומשתלם כלכלית, הנותן מענה לכל סוגי הנסיעות, בהתאמה אישית לצרכי המבוטח ומכסה מצבים רבים שעשויים להתרחש בזמן השהייה. בנוסף, ניתן לרכוש הרחבות במחירים אטרקטיביים, בהן ספורט חורף, ספורט אתגרי, החמרה של מצב רפואי קיים, סיכוני הריון, מטען, מחשב נייד, טלפון ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה