המדריך המלא לניקוי מזרן



הדרך למנוע מלכלוך להצטבר בתוך הפינות הנסתרות של המזרון היא להשתמש בכמויות קטנות של מים וחומרי ניקיון. בנוסף, רצוי לדאוג לסביבה נקייה יותר גם בכל שאר הסביבה של חדרי השינה

Pixabay

החלפת מזרנים מומלצת מתבצעת בתדירות של 10-15 שנים. מזרנים אורטופדים של עמינח למשל מיוצרים כיום מטכנולוגיה מתקדמת, הם עמידים בפני בלאי ושחיקה וחלקם מסוגלים לספק תמיכה מדויקת על פי קימורי הגוף של כל משתמש. מצד שני, השימוש במצעים ושכיבה ממושכת על המזרן גורמים להצטברות לכלוך.

הסכנה העיקרית במזרון מלוכלך היא התפתחות וירוסים, בקטריות, עובש ופטריות. במקרים כאלה, החיידקים מוצאים מקום רביצה בין קפלי הריפוד והשימוש במצעים לא מספיק עבור מי שסובלים מאלרגיות ומחלות בדרכי הנשימה. כמו כן, מזרון מלוכלך הוא מצע להתפתחות של קרדית אבק הבית ופשפשים.

הפתרון הוא לנקות את המזרן לעיתים קרובות ולאוורר אותו אחת לשבוע לפחות. במקביל, כדאי להשתמש בשעוונית בתור מגן מזרון אטום ועבה וכך להפחית את כמות החשיפה שלו לאבק. הבעיה היא שהמזרון נוטה להיות כבד ומסורבל והניקיון הופך לפעולה מורכבת מבחינה פיזית – אלא אם עושים זאת נכון.

בכמה מים משתמשים, איפה משפשפים ומה ההבדל בין הכתמים?

את המזרון מומלץ לנקות בכמות קטנה של מים כדי לאפשר לו להתייבש בצורה מואצת. אם רוצים לקצר את משך הזמן שעובר מרגע תחילת הניקיון ועד שהמזרון מוכן לשינה, אפשר להיעזר בשואב אבק, מייבש שיער או חשיפה לשמש.

מבחינת חומר ניקוי, ההמלצה היא להשתמש באבקת כביסה או במרכך עם מעט חומץ לבן. זה ברוב המקרים שילוב שיאפשר להסיר את הכתמים מהמזרון בלי לשפשף אותו יותר מדי, או בלי לגרום לרטיבות לחדור לתוך שכבת הפנים ולהפוך לאחר מכן לעובש. בנוסף, רצוי להשתמש בתמיסת ניקוי סמיכה ולשפשף את הכתמים באופן נקודתי ועדין.

אם מדובר במזרן שמשמש תינוקות וילדים, כדאי לנקות אותו עם אבקת כביסה היפו אלרגנית ולנסות אותה בפינה נסתרת כדי לוודא שאין תגובה לא רצויה. בהמשך, אפשר לנקות את כל שאר המזרון עם החומר ושוב פעם להמתין לייבוש מלא.

מלבד המשקל של המזרן, הקושי העיקרי נובע מכך שכמעט כל כתם דורש סוג אחר של פעולת ניקיון. כתמי נוזלים שנשפכו על המזרון צריך קודם לספוג ולאחר מכן לנקות באמצעות טפיחות עם מטלית עדינה, בעוד כתמי דם או שתן אפשר לנקות עם מי חמצן אבל בשום פנים ואופן לא עם אקונומיקה. לשם השוואה, כתמי קיא או צואה צריך לנקות עם מי חמצן על בסיס הדרים ואפשר גם לנסות להתמודד איתם בעזרת תמיסת הניקוי הביתית.

הורים לילדים מכירים היטב כתמי עגבניות, משקאות מוגזים ומיצים על המזרן ויש מקרים שבהם בחדרי השינה מופיעים לפתע כתמי מסטיק וכתמי צבע. בכל אחד מהמקרים האלה, מומלץ להתחיל את משימת הניקיון עם התמיסה הביתית של אבקת כביסה וקצת חומץ לבן בתוך מעט מים חמימים, או להמשיך לפי הצורך עם חומרי ניקוי ייעודיים שאפשר לקנות בחנויות "עשה זאת בעצמך".

כך שומרים על סביבת השינה

יש סיכוי טוב יותר לשמור על המזרון ולמנוע ממנו להתלכלך אם משקיעים גם בסביבת השינה. בהקשר הזה, מומלץ להשקיע בסדינים איכותיים ובמחזיקי פינות שימנעו מהמזרון להיחשף לכתמים, לפתוח את החלון בכל בוקר מחדש ולנקות את המיטה עצמה עם מטליות ומגבונים.

לבסוף, אפשר לשאוב חדרי שינה אחת לכמה ימים ולנצל את ההזדמנות לשאיבה של המזרון משני צדדים או לפחות בחלק שעליו ישנים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה