החשיבות של תואר שני בהנדסה



בשל מחסור במהנדסים במשרות בכירות שנדרש להן תואר שני, כדאי למעוניינים במשרות אלה להמשיך בלימודי ההנדסה. מאמר זה יסקור את התחומים השונים בהם נדרש תואר שני בהנדסה ומדוע כדאי להתמקצע בתחום זה.

pexels

מדוע כדאי להתמקצע בתואר שני בהנדסה?

בדרך כלל מהנדסים שלמדו רק תואר ראשון בהנדסה והגיעו לגיל 45 ומעלה, מוצאים את עצמם מחוץ לשוק העבודה לאחר 20 שנות ותק כיוון שלא התמקצעו ולא המשיכו את לימודיהם לתואר השני, כדי להתפתח ולפתח את הקריירה שלהם. ללא ספק, ההכשרה הלימודית בתואר הראשון אכן מביאה להכשרה מקצועית, אך ככל שתחומי הלמידה יתפתחו וייווצר תהליך של חקר, כך יהיה ניתן להתקדם גם מבחינת הקריירה. לכן, מהנדסים שלמדו תחום מסוים בתואר הראשון כמו הנדסת חשמל, יכהנו כמתכנני מערכות חשמל או ינהלו מעבדות חשמל, אך לא יוכלו להתקדם למשרות בכירות יותר הדורשות תואר שני בהנדסת חשמל שהדרישה אליהן גבוהה.

 

באילו תחומים בהנדסה כדאי להתמקצע בתואר שני?

תחומי ההתמקצעות לתואר השני בהנדסה הם רבים ומגוונים. ניתן לעשות תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה שמשלב בין שני התחומים על אף ההבדלים ביניהם. תוכלו לדוגמה להתמחות באנרגיה ומערכות הספק, אלקטרו אופטיקה ומעבדי תמונה, תקשורת ושילוב טכנולוגיות אלקטרוניות, וכך לסיים תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה בהצלחה ולשמש כפקחים, מנהלי צוות, מבקרים או יועצים כדי לקדם את הקריירה. תחום אחר שבו כדאי להתמקצע בתואר שני הוא הנדסת מחשבים, שבסיומו ניתן לעסוק בניהול פיתוח תוכנות, ניהול הנדסת תוכנה או ניהול אבטחת מידע. גם לימודי תואר שני בתחום הנדסת תעשייה וניהול יכשירו ויקדמו את הקריירה שלכם בתחומי כלכלה (חשבונאות) או כמבקרי איכות, כיועצים וכמפקחים ואף יקדמו אתכם למשרות של סמנכ"לים או מנכ"לים. תחום נוסף הוא לימודי תואר שני בהנדסת מכונות, איתו ניתן להתקדם לתכנון בתחום הרובוטיקה, ייצור תרופות ועוד. התחום האחרון והחדשני שכדאי להמשיך בו לתואר שני הוא הנדסה ירוקה שיכולה לקדם לתפקידי ניהול בתעשיית המזון, האנרגיה, הביו טכנולוגיה וכיו"ב.

 

אז מהו הפתרון האידאלי?

הפתרון המתאים ביותר הוא הרחבת ההשכלה באמצעות לימודי תואר שני, וזאת מבלי לסמוך על התקדמות בארגון רק על פי המיומנות, הניסיון והמקצועיות. התואר השני הוא תעודת הוכחה למקצועיות של הבוגרים, שאליה מתווספים גם הניסיון והוותק שרכשו עם השנים. כך למשל, אדם מבוגר שמתמודד על משרה ניהולית בתחום ההנדסה מול אדם צעיר שסיים את התואר השני, יתקשה להוכיח את עצמו על אף שהוא מנוסה וותיק יותר, ולכן יש ללימודי התואר השני בהנדסה חשיבות רבה. כמו כן, לאדם צעיר שסיים את לימודי התואר השני מיד לאחר התואר הראשון, יש סיכוי גדול יותר להתקבל ישירות למשרה גבוהה, לעומת מצב בו היה אוחז בידיו תעודת תואר ראשון בלבד.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה