ההורים מתקשים בחיי היום יום? כך תסייעו להם



ילדים שרוצים לסייע להורים מבוגרים צריכים להעניק להם כמה שיותר אביזרים שיאפשרו להם לתפקד באופן עצמאי. החל מכיסא גלגלים ועד מיטה סיעודית – הנה כמה מוצרים שישפרו את איכות החיים של כל המשפחה

Pixabay

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם המערבי ונכון לשנת 2016 היא עומדת בממוצע על 82.41 שנים. לשם השוואה, בארצות הברית חיים 78.69 שנים ובאיראן מגיעים רק ל-75.95 שנים.

מבלי להיכנס לעובי הקורה, אפשר לומר שהסיבות קשורות להוצאה הפרטית על שירותי בריאות, לפרופיל הדמוגרפי הכללי ולרמות העושר וההשכלה. בנוסף, ניתוח שכלל מעל 130 מדינות גילה שגם השירות הצבאי מוסיף מעל 3 שנים לתוחלת החיים של הגבר הישראלי – ככל הנראה בשל הכושר הגופני הגבוה שהוא דורש.

תוחלת החיים עולה – ואיתה גם המחויבות של הילדים

הצד השני של המטבע בא לידי ביטוי בצורך של ילדים להורים מבוגרים לטפל בהם: אם למשל ההורים מגיעים למצב סיעודי, האפשרויות שעל הפרק הן או העסקת מטפל ועובד זר או טיפול במוסד סיעודי פרטי. בשני המקרים מדובר על הוצאות של אלפי שקלים בחודש ועל צורך בהתגייסות של כל המשפחה והילדים. למעשה, גם עלויות הטיפול בהורים מבוגרים שאינם סיעודיים אך מתקשים לתפקד עלולות להיות גבוהות.

הפתרון הוא לסייע להורים כמה שאפשר אבל לעשות זאת באופן אפקטיבי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, שהות לצד ההורים לא תמיד תורמת לבריאות שלהם ואף עלולה למנוע מהם אוטונומיה ועצמאות. מנגד, הקצאת פתרונות עזר שיכולים ללוות את ההורים גם כאשר הילדים לא לידם תהיה בהחלט עדיפה יותר.

איזה פתרונות עזר מתאימים להורים מבוגרים?

ילדים להורים מבוגרים צריכים להכיר את כל הכלים שיעזרו להם לתפקד ולבצע פעולות בסיסיות כגון לבוש, רחצה, אכילה, קימה ועשיית צרכים. בראש הרשימה נמצאות למשל כורסאות הרמה חשמליות שעוזרות למבוגרים לקום בצורה בטיחותית, או כמובן כיסא גלגלים שמאפשר להם להתנייד גם בתוך הבית וגם בחוץ. בהקשר הזה, יש לציין שהדבר החשוב ביותר הוא להתאים את אופי אביזרי העזר למצב הבריאותי של ההורים ולצרכים הספציפיים שלהם.

עוד דרך טובה לסייע להורים בקשיי היום יום היא לפתור עבורם את הבעיות הנפוצות בחדרים השונים של הבית. עבור חדרי האמבטיה לדוגמא כדאי לדאוג להתקנה של כיסא רחצה, ידיות אחיזה ושטיחון למניעת החלקה. לעומת זאת, בשירותים אפשר להתקין הגבהה לאסלה ואת חדרי השינה מומלץ לשדרג עם מיטה סיעודית, מזרנים למניעת פצעי לחץ, מעקה למיטה ואולי אפילו מנופי הרמה חשמליים.

לא פריבילגיה אלא דרישה בסיסית

השקעה באביזרי העזר שמסייעים להורים מבוגרים משתלמת גם עבור המשפחה. בטווח הקצר, היא מעניקה לילדים תחושת ביטחון ורגיעה ומאפשרת להם להמשיך לשמור על שגרה מסוימת של עבודה וחיים אישיים. בטווח הארוך, שימוש באביזרים שמסייעים להורים מבוגרים מגן עליהם ומצמצם את גורמי הסיכון לנפילה או להחמרה במצב הבריאותי.

במילים אחרות, אביזרי העזר הם לא פריבילגיה של משפחות עשירות אלא דרישה בסיסית לכל ילד שצריך לטפל בהורים המבוגרים שלו. אם רוצים לממן את אביזרי העזר היקרים, כדאי לבדוק אפשרות לסבסוד חלק מהסכום על ידי חברות הביטוח הפרטיות או קופות החולים. כמו כן, ניתן לפנות אל הגורמים שעוסקים בתחום מטעם המדינה ובהם משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי ומשרד התמ"ת.

בסופו של דבר, הורים מתקשים בחיי היום יום כי הם לא מתאימים למצב הבריאותי המעודכן שלהם. אם הילדים משכילים לבצע את ההתאמות הנדרשות, השיפור באיכות החיים יהיה מיידי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה