האם יש ביטוח שמשות לרכבים ישנים?



בעת הזמן לבטח את רכבכם, באפשרותכם להוסיף לביטוח המקיף שלכם את ביטוח השמשות, ואתם גם יכולים להוסיפו לביטוח צד ה-ג' שלכם. כך או כך, ביטוח שמשות לרכבים חדשים ורכבים ישנים בפרט, הוא ביטוח כמעט הכרחי.

Pixabay

בבחינת מהותו וחשיבותו, ביטוח שמשות הוא ביטוח כמעט הכרחי, למרות שלא כל הנהגים בוחרים להוסיפו לביטוח רכבם. ביטוח שמשות מהווה עבורנו נסיעה בטוחה יותר, היות ושמשה שסדוקה באופן שנראה לנו "קל", עשויה להתנפץ בקלות רבה יותר. עבור רכבים ישנים, ביטוח שמשות הכרחי בדיוק כשם שהוא הכרחי ברכבים חדשים יותר, וההחלפה של שמשה בדרך כלל לא צורכת מאיתנו התעסקות מרובה, כך שמומלץ להוסיף את ביטוח השמשות לביטוח הקיים שלכם, אם הוא עדיין לא כולל אותו.

ביטוח שמשות בנפרד או חלק מביטוח מקיף?

יש שיגידו כי שמשות הרכב הן חלק בלתי נפרד מגוף הרכב, ועל כן עליהן להיות מכוסות בביטוח המקיף של רכבנו, אך חברות הביטוח כבר מזמן השכילו להבין שקיימים מקרים רבים, בהם אנשים בוחרים להמשיך ולנסוע כאשר יש ברכבם סדקים בזגוגיות, שברים קטנים בשמשות וכו'. במקרים אלו, אם מתרחשת תאונת דרכים, הרי שהשמשות עתידות להתנפץ ביתר קלות בעקבות כך שהשבר כבר "יבש" שם ורק "חיכה" לסיבה בכדי להתרחב ולנפץ את השמשה כולה. בשל זאת, חברות ביטוח הגיעו למסקנה שחשוב ביותר לבטח את הרכב בביטוח שמשות כחלק נפרד ונוסף על ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

 

בכדי לברר האם ביטוח מקיף של האוטו שלכם כולל גם ביטוח שמשות, יש ליצור קשר עם נציג מהחברה, היות ולא כל חברת ביטוח אכן כוללת את ביטוח השמשות כחלק מהביטוח המקיף. זכרו, שמשה סדוקה או מנופצת היא פתח גם עבור פורצים שמחפשים אחר מכוניות שקל יותר לפרוץ אליהן.

ביטוח שמשות לרכבים ישנים

במקרים בהם אנשים זקוקים להחליף שמשה בעקבות פגיעה כזאת או אחרת בה, השמשה שתותקן ברכבם היא שמשה חדשה וחליפית או אחת מקורית – כל עוד הרכב בן שנתיים ומטה. כלומר, במידה ואתם מחזיקים ברכב ישן וזקוקים לשירות של החלפת שמשה לרכב, השמשה שתותקן ברבכם בדרך כלל תהיה שמשה חליפית, וכזאת אשר נושאת את תו-התקן על פי החוק. אין זה אומר שהשמשה המותקנת תהיה פחות איכותית או פחות בטוחה. היות והאיתור של שמשות עבור רכבים ישנים עשויה להיות מאתגרת יותר ולפעמים גם בלתי אפשרית, קיים הכרח להתאים שמשות חליפיות וגם לעיתים של רכבים אחרים.

גובה הפרמיה לא משתנה בעקבות הפעלת ביטוח שמשות

באשר לגובה הפרמיה, שמשתנה תמיד בהתאם לכך שאנחנו מפעילים את הביטוח (למשל: פרמיה תהיה יקרה יותר אם הפעלנו את הביטוח עבור מקרי תאונות רבים), זכרו שהפעלת הביטוח עבור החלפת שמשות, אינה מעלה את גובה הפרמיה אותה תשלמו בעתיד. כלומר, במידה וקיים צורך להחליף שמשה ברכב, אין צורך לדחות לאת זה מתוך חשש שהפעלת הביטוח תוביל לעליית הפרמיה. יתרה מכך, דחייה של החלפת שמשות היא מעשה לא בטיחותי שגם נוגד לחוק, אשר גורף כי על רכב נוסע - להיות תקין מבחינות אלו של שמשות שלמות ולא סדוקות בכל צורה כזאת או אחרת. נסיעה עם שמשה שבורה או סדוקה עשויה להוביל לקנס של עד כ-1,000 שקלים!

 

למידע נוסף והזמנת ביטוח רכב אתם מוזמנים לפנות להכשרה – חברה לביטוח בע"מ.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה