האם חברה אחזקת מבנים חיונית לבנייני מגורים?



כבר שנים רבות שמרבית משקי הבית בישראלים מתגוררים ברבי קומות. ככל שהשנים עוברות, הבניינים הולכים ומתרבים, וגדלים לגובה. משמעות הדבר לחיי היום יום שלנו היא שאנו משתמשים, ביודעין או שלא ביודעין, במערכות מורכבות מאוד, אשר מסייעות לשמר את רמת חיינו הבסיסית ביותר.

Pixabay

כדי לענות על השאלה האם חברת אחזקת מבנים הינה חיונית כדי לשמר את רמת חיינו אנו נפרט בקצרה על מגוון השירותים השונים שאנו נקבל על ידי חברה שכזו, ומגוון המערכות המצריכות תחזוקה שוטפת על ידי החברה.

ניקיון
חברת אחזקת מבנים משמשת פעמים רבות כחברת הניקיון בבניין. היא מעסיקה עובדים אשר מגיעים בימים ושעות קבועים, בהתאם לגודלו ולצרכיו של כל בניין. תפקידם לוודא שהלובי, הקומות, חדרי המדרגות, חדרי האשפה, קומות המחסנים, החניונים ועוד, נקיים ומסודרים ונעימים לשימוש.

מערכות מים

בבניין מגורים גבוה ישנן מערכות מים רבות אשר מאפשרות את חיינו הבסיסיים ביותר וביניהן -

  1. משאבת לחץ מים

בכל בניין מגורים אשר גובהו מעל 4 קומות קיימת משאבת מים שתפקידה להזרים מים לקומות הגבוהות, באותו לחץ שקיים בקומות הנמוכות. במידה ומשאבת המים אינה מתפקדת כראוי ויש לתקנה, זרימת המים תשתבש ואיתה היכולת להתקלח, לבשל, לשטוף את הבתים, לשטוף את הבניין, ועוד.

משאבת המים היא אחת מהמערכות אשר מצריכה תפעול שוטף ותחזוקה תקופתית על פי משרד העבודה.

  1. מאגר מים

במרבית הבניינים בארץ קיימים מאגרי מים, מי השתיה והרחצה בבית מגיעים מכאן.
על פי תקנות והנחיות משרד הבריאות חלה חובה לנקות את מאגרי המים אחת לשנה.

  1. מערכות כיבוי אש

מערכות אלה מורכבות משלל מערכות אשר יחדיו דואגות לכך שבמקרה שריפה הספרינקלרים יפעלו. מערכת זו מורכבת מחיישנים, חיבור למאגר המים, ועוד. מערכת מורכבת זה מצריכה בדיקה מקיפה ואישור שנתי על מנת לאשר שהמערכת שלמה ותציל חיים בעת הצורך

מעליות

כולנו מכירים את המדבקה אשר נמצאת בכל מעלית ומציינת מתי היה הטיפול האחרון. מיותר לציין שמעלית שלא עברה טיפול במועד הנכון זו עבירה על החוק, והיא מסכנת חיים.

חשמל

מערכות החשמל בבניינים הגבוהים מורכבות מאוד. אדם שלא מוסמך לטיפול בהן, לא ידע מאיפה להתחיל. ישנם הרבה כבלים ארוכים שעוברים בתעלות הבניין. מתחברות לגנרטורים ולארונות החשמל בכל הקומות. תפקידה של מערכת החשמל בבניין חשוב במיוחד וטיפול לקוי הינו מסוכן ולא אחראי.

תאורה

בבניין מגורים אזורים רבים אשר מצריכים תאורה, במרבית המקרים מדובר בבתי נורה רגילים, אשר במידה ונשרפים יש להחליף ולתחזק. ולעיתים, מדובר בחיישנים אשר מזהים תנועה ומפעילים ומכבים את האור בהתאם. אחד מתפקידיה של חברה אחזקה הוא לעקוב אחר פעילות תקינה של מערכות התאורה ובמידת הצורך אף להחליף נורות ולבצע אחזקה כראוי.

לסיכום

כאשר אנו מסתכלים על מכלול המרכיבים הרחב אשר מרכיבים את בניין המגורים אנו יכולים לומר שבנייני מגורים הולכים והופכים מורכבים יותר ויותר ככל שהזמן עובר. מה זה אומר מבחינת חברה לאחזקת מבנים?
ובכן, חברה לאחזקת מבנים מודעות לשלל המערכות השונות אשר מורכבות בבניין. חברה שכזו מודעת לתאריכים בהם יש לבצע את הבדיקות, מכירה את אנשי המקצוע ובמידת הצורך תדאג לכך שהמערכות הללו יתוקנו במהירות וביעילות.

במידה ונחליט לבצע עבודת תחזוקה זו בעצמנו, עלינו להיות מספיק אחראיים בכדי לעקוב אחרי התאריכים והבדיקות, אחרת אנו מסכנים חיי אדם. לכן אנו נמליץ תמיד על חברת אחזקה. הסירו דאגה נוספת מליבכם ושכרו את שירותיה של חברת אחזקת מבנים מובילה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה