בטוח שיהיה כיף - ציוד לגני ילדים



ילדים הם אוצר יקר ואהוב, שלומם וביטחונם עומד לנגד עיננו לאורך כל היום. אך, לא תמיד הם נמצאים בסמיכות להורים, המציאות וטבעם של החיים, מאלצים את כולנו לשחרר ולהפקיד את היקר מכל בידי הגננות והצוות החינוכי של הגן, הפעוטון או הצהרון.

freepik

למרות כמה פרסומים שליליים ומקרים מזעזעים בנושא ביטחונם של ילדים רכים,  חשוב מאוד לציין כי מערכת החינוך על כל רבדיה עושה הכל על מנת לשמור על האוצרות המופקדים בידיה. גננות, סייעות וצוותים חינוכיים מודעים לרגישויות ולצרכים, של הילדים ושל ההורים גם יחד ושמים את הביטחון מעל הכל. זה מתבטא במספר דרכים גם ברמה הערכית וגם ברמה הפיזית. ישנה הקפדה יתרה על הכשרה מיוחדת וריענון נהלים של הצוותים, רכישה מבוקרת של ציוד לגני ילדים במקומות איכותיים ותשומת לב מלאה לרווחתם במהלך שעות הפעילות המלאות.

הבטיחות בגן הילדים חשובה מאין כמותה ולכן ישנה הקפדה מלאה על יצירה של סביבה בטוחה בתוך הגן ומחוץ לו. על גן הילדים לשמש מקום שיתאפשרו בו משחק חופשי, תנועה מגוונת, לימוד פורה ופעילויות שונות, תוך שמירה על בטיחותם המוחלטת של הילדים.

בשלב הראשון כאשר מבקשים לייצר סביבה פיזית בטוחה יש למנות ולבחון את הסיכונים האפשריים, לאתר כאלה אם קיימים ולתקנם בהקדם. האחריות היא של הגננת המנהלת את הגן ועליה לדאוג שהמבנה יהיה תקין ואיכותי לאורך השנה כולה.

אבל לא רק מבנה הגן חייב להיות מותאם לביטחונם ורווחתם של הילדים. חשוב מאוד שכל הציוד, המשחקים והחומרים בהם משתמשים ירכשו במקום אמין ומקצועי. חנויות רבות מוכרות משחקים, צעצועים וחומרי יצירה, אבל רק מעט חנויות מוכרות את הכל ביחד. בדרך כלל אלה חנויות המתמחות במכירה של ציוד לגני ילדים ויש להן שפע של מוצרים מותאמים לילדים. כל מה שנדרש לגננת, לצוות החינוכי ומנהלי המוסדות באופן שוטף, על מנת לתפעל את כיתת הגן על הצד הטוב והאיכותי ביותר ולשמור על בטיחות הזאטוטים. 

בחנויות הייחודיות האלה ניתן להשיג שלל פתרונות לגן, החל מריהוט העשוי מחומרים איכותיים ובטיחותיים, ציוד עזר לגננות ולסייעות כמו עגלת אוכל או בקבוקים וכד', לוחות נושא במגוון רחב של צבעים ונושאי לימוד, לוחות שעם או מגנט לקישוט ולסיוע בתהליכי הלמידה.

 

 

החנויות האלה של ציוד לגני ילדים מוכרות ע"י משרד החינוך והן מחזיקות אך ורק מוצרים בפיקוח העומדים בתקנים בינ"ל מחמירים ובאישור מכון התקנים הישראלי. זה כולל מתקני חצר מגוונים, מתנפחים, שלל פינות גן שילדים אוהבים וכד'

בנוסף לזה גם כל חומרי היצירה עשויים מחומרים איכותיים ולא רעילים ואינם פוגמים בשום אופן בבריאות הילדים. זה כולל את הצבעים השונים, טושים, גואש ואקריליק, הדבקים והמדבקות, מוצרי העץ, הפיסול ועוד. גם עבודת היצירה אשר מתבצעת עם הילדים נעשית בצורה מוקדפת, בקבוצות קטנות, תוך תשומת לב מלאה לכל ילד וילדה בנפרד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה