באילו מקרים כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים?



מדי יום מתרחשות בכבישי ישראל כמה עשרות תאונות דרכים. ב-2018 למשל נרשמו לא פחות מ-12,167 תאונות עם נפגעים ועוד כ-40 אלף תאונות קלות שכלל לא הצריכו חקירה של המשטרה. מספר הנפגעים בכבישים עמד על 22,349 גברים, נשים, ילדים וקשישים, ועוד נתון שכדאי לקחת בחשבון הוא שבסך הכל מאז קום המדינה נהרגו יותר בני אדם עקב תאונות דרכים מאשר במלחמות ובאירועי טרור.

אף אחד, כמובן, לא יוצא מהבית במחשבה שהוא צפוי להיות מעורב בתאונה. מרבית הנהגים מקפידים להתנהל בהתאם לחוקי התנועה ולנהוג בזהירות – ובכל זאת הנתונים החמורים מוכיחים שישנו סיכוי בלתי מבוטל להיפגע, וגם לפגוע.

בכל מצב שבו תאונת דרכים מובילה להסתבכות עם רשויות החוק, כדאי לפנות לעורך דין מומחה בתחום התעבורה כדי שיעזור לכם לשמור על הזכויות שלכם. עורך דין תאונות דרכים יסייע לכם גם כשאתם אחראים לתאונה ובוודאי ששירותיו הכרחיים למי שמואשם על לא עוול בכפו.

כיצד מסווגת המשטרה תאונות דרכים?

לפי החוק בארץ והאופן שבו מתייחסת המשטרה לאירועים חריגים בכבישים (ועם ריבוי כלי הרכב החשמליים שלמרבה הצער נעים גם במדרכות, אין ברירה אלא לצרף גם אותן למקומות המסוכנים), ישנם 3 סוגים של תאונות דרכים:

א. כשהנזק הוא לרכוש בלבד

ב. כשישנם גם נזקי גוף

ג. תאונות דרכים קטלניות – כלומר כאלה שקיפחו את חייו של אדם (או יותר)

האם מבחינת עורך דין תאונות דרכים קלות הן אירוע שמחייב התערבות משפטית?

בדרך כלל לא.

במרבית המקרים המשטרה לא חוקרת תאונות דרכים מהסוג הראשון, ועל כן גם לא ייפתחו הליכים פליליים. מומלץ למסור פרטים, לוודא שקיבלתם פרטים נכונים מהצד השני שמעורב ולהפיק את הלקחים מהנסיבות שהובילו לתאונה. שירותיו של עורך דין תאונות דרכים יידרשו רק אם הצד השני מתעקש להגיש תלונה במשטרה.

תאונות עם נפגעים בגוף

לאחר כל תאונה שגורמת גם נזקי גוף המשטרה מחויבת לפתוח בחקירה. עוד לפני שנפתחת החקירה, רשאי קצין משטרה לשלול את רישיונו של הנהג האחראי לתאונה בהליך שנקרא פסילה מנהלית ולפרק זמן של 60 ימים.

הפסילה מתרחשת רק לאחר שימוע, וכדאי להגיע אליו אחרי התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מנוסה שמפחית גם את הסיכוי לשלילה וגם את הסיכון להעמדה לדין.

תאונות דרכים קטלניות

נהיגה לא זהירה שבגללה מתרחשת תאונת דרכים קטלנית עלולה להסתיים במאסר בפועל ואפילו ממושך (ובפרט אם סעיף האישום מוגדר כהריגה). חובה כמובן לקחת אחריות על מעשים שכאלה, אבל במקביל גם להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים בעל ניסיון רב במיוחד.

כדאי לזכור שהחוק מורכב מאוד ותמיד ישנן נסיבות שהנהג המעורב לא בהכרח מודע להן, מה גם שבמקרים רבים תחושת האשמה גוברת עליו. ייעוץ מקצועי וליווי צמוד לאורך כל הדרך מבטיחים שהענישה לא תהיה קשה מדי.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה