איך החיים הפיננסיים משתנים ב-2019



בשנת 2019 ההתנהלות הפיננסית שלנו שונה משמעותית מזו של לא לפני הרבה שנים. אם בעבר היינו צריכים להגיע לפגישות ארוכות בבנק כדי לקחת משכנתא, ללכת עד לכספומט כדי להחזיר כסף לחבר, לקפוץ לבנק כדי להפקיד צ'ק או לקחת הלוואה בלי הרבה יכולת התמקחות, היום המצב הוא לגמרי אחר.

Pixabay

ממערכת נתוני אשראי ועד אפליקציות להעברת כספים, כך ההתנהלות הפיננסית שלנו השתנתה באופן משמעותי

 

מערכת נתוני אשראי

בחודשים האחרונים נכנסה לפעולה "מערכת נתוני אשראי", מערכת שהוקמה על ידי בנק ישראל ובה מאגר המכיל את מצב האשראי של כל אזרח מעל גיל 18. מערכת נתוני אשראי מרכזת את המידע הפיננסי שלנו הלקוח מגופים שונים כמו הבנקים וחברות האשראי, כמו ההלוואות שלקחנו, מסגרות האשראי שלנו והיסטורית התשלומים שלנו. המטרה של מערכת נתוני אשראי היא לפתוח את השוק לתחרות - ברגע שכל הבנקים וחברות האשראי ידעו את הפרטים הפיננסיים שלנו, הם יוכלו להתחרות זו בזו על ההצעות שהן יתנו לנו. מערכת נתוני אשראי משנה לחלוטין את ההתנהלות הפיננסית שלנו, שכן עכשיו יש לנו יותר הזדמנויות לקבל הלוואות טובות יותר, להתמקח על הריביות ולפתוח את עצמנו לאפשרויות פיננסיות נוספות.

 

אפליקציות להעברת כספים

מעבר למערכת נתוני אשראי, בשנים האחרונות אפליקציות מסוימות התווספו לשורת האפליקציות ה"הכרחיות" בסמארטפונים שלנו - אפליקציות תשלומים. מ-BIT, דרך פפר ועד פייבוקס, האפליקציות האלו מאפשרות לנו להעביר כספים אחד לשני בלחיצת כפתור, לפתוח קבוצות לאיסוף תקציב (של טיול או קניית מתנה, למשל), וכמעט להימנע לחלוטין מהצורך במזומן. היעילות של אפליקציות להעברת כספים היא די ברורה, ומשנה את הדרך בה נהגנו להתייחס ולהעביר את הכסף שלנו. מדובר על אפליקציות אינטואיטיביות עם ממשק פשוט, וכל מה שאנחנו זקוקים לו הוא סמארטפון קצת מתקדם ומספר טלפון של הצד השני, ואנחנו יכולים לשגר לעברו את הסכום ברגע אחד.

 

ניהול חשבונות בדיגיטל

דרך נוספת שמשנה את החיים הפיננסיים שלנו היא ניהול חשבונות בדיגיטל. היום הבנקים השונים מנסים לייתר לחלוטין את ההגעה לסניף הבנק, ומעבירים את מרבית הפעולות לדיגיטל - בין אם באפליקציה או באתר האינטרנט. הגדיל ועשה בנק לאומי, שפתח בנק שלם שמתנהל אך ורק דרך הדיגיטל, בנק "פפר". דרך הדיגיטל אפשר להפקיד צ'קים, להעביר כספים, לנהל השקעות בשוק ההון ואף לבקש השקעות, ומרגע לרגע מתווספות עוד ועוד פעולות רציניות שנעשות דרך הדיגיטל. גם כאן, כל הנדרש מאיתנו הוא חיבור אינטרנט על מנת שנקבל גישה לכל פעולות הבנק.

 

משכנתא דיגיטלית

פגישות מטרטרות בבנק על מנת לקבל משכנתא? ב-2019 זה כבר לא עובד ככה. היום כבר אפשר לקחת משכנתא באופן דיגיטלי דרך הבנקים השונים. השירות מאפשר לנו לבקש משכנתא מכל מקום, לשלוח את המסמכים הדרושים דרך האפליקציה ולקבל את התשובה כעבור זמן קצר, וכל מה שנשאר לנו לעשות הוא ללכת לסניף ולחתום (עוד פעולה שבטח תהפוך דיגיטלית בקרוב…)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה