איך בוחרים קפסולות לקפה?



שוק הקפסולות למכונות קפה מציע מבחר עשיר של סוגים וטעמים, מהם כל אחד יכול לאתר את הקפה המושלם עבורו. זאת, כמובן, בתנאי שיודעים איך בוחרים קפסולות לקפה.

PIXABAY

בשעה טובה, אתם עומדים לקנות מכונת קפה לבית או למשרד, אולם אתם מוצאים אץ עצמכם מתלבטים בשאלה איך בוחרים קפסולות לקפה. התשובה לשאלה זו מורכבת ממספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון, לרבות טעם וחוזק הקפה המועדף, התאמה למכונת קפה ואיכות המותג שמאחורי הקפסולה.

 

העדפת קפה בקפסולות

 

בעשור האחרון מכונות קפסולות של קפה השתלטו על השוק בזכות מספר יתרונות בולטים על פני מכונות קפה רגילות. בתור התחלה, הן הופכות את כל הליך הכנת הקפה להרבה יותר פשוט ומהיר, עם קפסולה המוכנסת למכונה, לחיצה על כפתור וקבלת קפה חם ומהביל. בנוסף, הליך הכנת הקפה אינו מלכלך ואינו דורש לנקות לאחר הכנתו את המכונה וסביבתה.

 

יתרונות אלו מהותיים לאנשים רבים שמנהלים אורך חיים מהיר ודינאמי ורוצים ליהנות מקפה טוב ללא הטרחה שכרוכה הכנתו. מעבר לכך, קפסולות קפה מוצעות בשוק במבחר גדול ועשיר של תערובות וטעמים מהם כל אחד יכול לבחור בקפה המושלם עבורו. יתר על כן, מכונות קפה קפסולות מוצעות בשוק במחירים אטרקטיביים הזמינים לכל כיס.

 

בחירת קפסולה מתאימה למכונה

 

חשוב לדעת כי קפסולות לקפה מתאימות לסוגים מסוימים של מכונות. לכן יש קודם כל לבחור רק בקפסולות שמתאימות למכונת הקפה שלכם. קפסולות אלו יכולות להיות מקוריות של יצרן המכונה או קפסולות תואמות המיוצרות על ידי מותג מומלץ אחר. כך למשל, למכונות נספרסו תוכלו לקנות קפסולות של המותג או קפסולות של מותג תואם כדוגמת Julius Meinl. יש לציין כי במקרים מסוימים צריך התאמה של הקפסולה לא רק ליצרן המכונה אלא גם לדגם ספציפי שנרכש.

 

מה קודם - קפסולה או מכונה?

 

אנו רגילים לחשוב שקודם בוחרים את המכונה ואחר כך את חומרי הגלם הנלווים אליה. אולם כשזה מגיע לקפסולות קפה, בדרך כלל מומלץ לנהוג הפוך. כמובן שאם כבר יש ברשותכם מכונת קפה תידרשו למצוא מהמבחר הקיים עבורה קפסולות מועדפות עליכם. אולם אם עדיין אין לכם מכונת קפה כדאי שתבחנו קודם את שוק הקפסולות ועל פי הסוגים המועדפים עליכם תבחרו מכונה מתאימה. בטעמי הקפסולות השונים תוכלו להתנסות בנקודות מכירה של מכונות קפה או בבתי חברים.

 

עולם שלם של מונחים

 

בכדי להתחיל לבחון את טעמן של קפסולות קפה יש להכיר את המונחים השונים המתלווים לעולם זה, שיאפשרו לכם להבין אילו טעמים ותכונות מציגה כל קפסולה וכך להתקרב לתכונות הקפה שמועדפות עליכם. מונחי היסוד בעולם הקפה כוללים בין היתר:

 

  • איזון- קפה מאוזן הינו כזה המשלב באופן נכון תכונות של סמיכות, מלאות וחמיצות.
  • ארומה- הארומה הינה ניחוח הנוצר בעת הכנת משקה הקפה.
  • גוף- גוף הקפה מתייחס למידת עושרו, סמיכותו ומלאותו.
  • חומציות- תערובות וזני קפה רבים מאופיינים ברמות שונות של חומציות. כמו כן, במידה וקיימת בקפה רמה גבוהה של חומציות היא מרוגשת כעפיצות בלשון.
  • קרמה- מונח המתייחס לשכבת טעם מרוכזת וארומאטית בקפה אספרסו, הנבחנת במידת עובייה, מרקמה החלק וגוונה הכהה. כמו כן הקרמה מושפעת מאיכות הקפה ואופן הכנתו.

 

הכרת זני קפה עיקריים

 

לצד הכרת מונחים מעולם הקפה, בחירת קפסולות דורשת להכיר את זני הקפה. בעולם קיימים עשרות זני קפה הגדלים בכל היבשות באזורים טרופיים חמים ליד קו המשווה. יחד עם זאת קיימים שני זני קפה עיקריים שאותם חשוב להכיר - הערביקה והרובוסטה. הערביקה נחשב לזן הקפה הוותיק ביותר, המהווה שישים אחוז מתצרוכת הקפה העולמית. זן זה גדל במקומות גבוהים שנעים בין אלף מאתיים ועד אלפיים מטרים. הפולים של הערביקה מאופיינים בעידונם, ברמה יחסית גבוהה של חמיצות ובארומה עשירה. זאת בעוד שקפה מזן רובוסטה גדל בגובה של עד שבע מאות מטרים והוא מכסה את ארבעים אחוזי תצרוכת הקפה הנותרים. זן זה של קפה מאופיין בגוף מלא ובטעם דומיננטי, מריר וחזק.

 

הכל מתחיל ונגמר במבחן הטעם

 

השוק של ימינו מציע לציבור הרחב מבחר בלתי נדלה של סוגי קפה בקפסולות, בשלל מידות חוזק, סוגי תערובות וטעמים, כאשר טעם הקפה יכול להיות חזק, חלש, מריר, חמצמץ או מתקתק, פירותי, אגוזי, ואף בטעמים מיוחדים כמו שוקולד, וניל וקוקוס. כמו כן, טעם הקפה נבחן לפי מידת איזונו, גוף הקפה שנע בין קל לכבד, ממידת הקרמה, רמת חמיצות ומניחוחות הארומה שלו, וכן משאריות טעם המתייחסות לטעם הנותר בפה לאחר לגימת הקפה.

 

הדרך החידה לדעת אילו טעמים מועדפים עליכם הינה על ידי ניסוי וטעימה. לשם כך כדאי בתור התחלה לבדוק בחנויות ואצל חברים טעמי קפה שונים ולקנות קפסולות בטעמים שונים בכמויות קטנות או במארזי טעימה שנוצרו במיוחד עבור מתחילים בתחום. מעבר לכך, גם אם מצאתם את הטעם המושלם עבורכם, סביר להניח שעם הזמן גם תרצו לגוון ולהתנסות בטעמי קפה חדשים.

 

כמה חזק אתם אוהבים את הקפה שלכם?

 

לצד טעם הקפה, הקפסולות מוצעות גם בדרגות שונות של חוזק המצוינות על גבי אריזתן ונעות בדרך כלל בין אחד לעשר. ככול שהמספר יותר גבוה כך גם הקפה יותר חזק. מדרג זה יאפשר לכם לבחור בקפה בדרגת חוזק מועדפת עליכם, מקפה חלש ועדין, דרך קפה בעוצמה בינונית ועד לקפה חזק ובועט.

 

קפסולות של מותג מומלץ

 

בכדי להבטיח את איכות הקפסולות לקפה יש לקנותן ממותג מוכר ומומלץ, הידוע באיכות תערובות הקפה שהוא מספק. כך למשל, כדאי קפסולות קפה איכותיות באתר MEINL.CO.IL של המותג העולמי Julius Meinl. מדובר במותג אוסטרי שפועל בענף הקפה כבר מעל למאה חמישים שנה ושכבר מעל לעשור מוצריו משווקים גם בישראל על ידי חברת א.ב. גלובל פוד. הקפה של המותג ידוע באיכות גבוהה של תערובות קפה, ומסופק עם פיקוח מוקפד אחר כל הליך גידול הפולים, מקטיפתם ועד מכירתם. זאת לצד טכנולוגיות קלייה ייחודיות המעניקות לקפה של המותג קרמה מעולה וטעם משובח. הקפסולות של Julius Meinl מוצעות בשלל סוגי זנים, תערובות, רמות חוזק ומידות מארזים, והן כוללות גם קפסולות תואמות למכונות קפה של נספרסו.

.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה