אחזקת מבנים – למה מומלץ לכל בניין שבו מעל 30 דיירים להיעזר בחברה חיצונית?



Pixabay

אחזקת מבנים מתארת בכלליות את מכלול הפעולות שאנו כדיירים בבנייני מגורים, מחוייבים על פי חוק לבצע.
בכל בנייני המגורים היום קיימות מערכות מורכבות אשר מצריכות תחזוקה שוטפת על פי חוק. ביניהן מערכות חשמל, מערכות כיבוי אש ועוד.

בעבר היה מאוד פשוט לתחזק בניין מגורים אך כיום, כאשר מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה וגורדי השחקים ממלאים את הארץ. התחזוקה של בנייני המגורים הפכה למורכבת מאי פעם. ידע של חברה מקצועית הינו הכרחי כדי לבצע תחזוקה שוטפת זו.

לפניכם סיקור קצת של מגוון המערכות המורכבות בבניין מגורים והסיבות לכך שחברה לאחזקת מבנים הינה חובה כיום .

להלן סקירת המערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:

חשמל

החשמל מאיר את בתינו והיום הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא. אבל הדרך שבה החשמל מגיע לביתנו אינה ידועה לרבים מאתנו. מערכות החשמל בבניין מורכבות במיוחד. למעשה, בדומה להרבה מערכות בבנייני מגורים ישנה דרישה על פי חוק לכך שרק אדם אשר הוסמך ואושר על ידי משרד העבודה יוכל לגשת לטפל או לתחזק את המערכת הזו. שימו לב שלאדם שמטפל לכם במערכת החשמל בבניין יש רישיון בתוקף.

מעליות

כולנו מכירים את המדבקה שמציינת מתי היה הטיפול האחרון במעלית. זו היא אחת הדרישות בחוק בכל הנוגע לטיפול במעליות בבניין. תחזוקה תקינה למעליות הכרחית לשמירה על אורח חיים תקין בבניין, ובמקרים קיצוניים עשוייה להציל חיים.

מערכות מים

מערכות המים בבניין מורכבות ממאגר מים, צינורות אינסטלציה אשר עוברים בבניין, משאבות מים שדואגות לאספקה תקינה של מים גם לקומות הגבוהות. בשונה מהמעלית, שבה יש מדבקה שכולנו מכירים. למערכות אלה אין לנו גישה כלל. ולכן חשוב שהטיפולים במערכות האלה יבוצעו ע"י חברה לאחזקת מבנים שאנו יכולים לסמוך עליה. 

מאגר

 

מאגר המים מספק את המים לברזים שלנו. ופעמים רבות, ועדי בתים מתעלמים מהצורך הבסיסי בניקוי וחיטוי שלו. לרשויות השונות קריטריונים נוקשים מאוד כיצד יש לתחזק את מאגר המים. עלינו להחליף את הרשתות והאטמים ובנוסף לנקות אותו בחומרים ייחודיים לשם כך. ודאו שמאגר המים אצלכם בבניין מתוחזק בצורה נאותה על ידי אדם אשר הוסמך לכך בלבד.

 

מערכות חירום

בכל בניין מספר מערכות חירום שתפקידן לשמור על חיי אדם בעת הצורך. מלבד לכך שהן מתפקדות במצבי חירום. חלק מהן משמש חלק בלתי נפרד מהחיים היום יומיים שלנו בבניין.

על פי חוק ישנה התייחסות רבה למערכות אלה ודרישות נוקשות לגבי תפקודן והתחזוקה שלהן.

שימו לב שאת הטיפול בהן מבצע אדם מוסמך בלבד.

 

הסיבות להעסקה של חברה לאחזקת מבנים רבות ואת חלקם הקטן ציינו במאמר זה. לעיתים, ועדי הבית מנסים לחסוך בעלויות על ידי העסקה של אנשים שאינם בעלי ההסמכה הנכונה. אך יש לציין שלא רק שזה עבירה על החוק. יש בכך סכנה אמתית לחיי אדם של אנשים.

כיום, המערכות כה מורכבות שאדם אחד לא מסוגל לדעת כיצד לטפל בכולן, ולכן אנו ממליצים על העסקה של חברה אמינה לאחזקת מבנים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה