אופני הרים: מאיפה מתחילים?



נכון להיום תמצאו בשוק אינספור דגמים של אופני הרים. מרגישים שהגיע הזמן לרכוש את הזוג הראשון שלכם? כאן תמצאו כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך

Pixabay

משנה לשנה יותר ויותר ישראלים מצטרפים לקהילת רוכבי האופניים, בדגש על רוכבי אופני ההרים. אם גם אתם חשים לאחרונה דחף בלתי נשלט לכבוש את השבילים ולחרוך את האדמה, אתם בטח נמצאים בימים אלה בחיפושים קדחתניים אחרי זוג האופניים הראשון שלכם. כיוון שהשוק מוצף והמבחר מסנוור, קל מאוד לעשות טעויות ולרכוש אופניים שכלל לא מתאימים לכם באופן אישי. כדי שלא תעשו טעויות שיעלו לכם ביוקר, ריכזנו עבורכם כאן את כל המידע הדרוש לרכישה מוצלחת של אופני הרים למתחילים.

הכסף מסובב ת'גלגל

טווח המחירים של אופני ההרים רחב בצורה בלתי רגילה ותג המחיר יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים. עם זאת, לרוכבים מתחילים אין באמת סיבה להשקיע יותר מדי כסף בזוג הראשון: מעבר לכך שבתחילת הדרך לרוב לא תתנסו ברכיבה מאתגרת יתר על המידה, זכרו כי לא בטוח בכלל שהתחביב החדש יאריך שנים ושההשקעה תצדיק את עצמה בטווח הרחוק.

מעבר לכך, חשוב לזכור שההוצאות הכרוכות באימוץ התחביב החדש, לא מסתיימות ברכישת האופניים: למחיר האופניים עליכם להוסיף את מחיר האביזרים הנלווים, החשובים לא פחות. הכוונה היא למשל לקסדה איכותית, כלי תיקון בסיסיים, ביגוד רכיבה, פנסים, משאבה והרשימה עוד ארוכה. לאור כל זה, ההמלצה הטובה ביותר היא להגדיר מראש את מסגרת התקציב, להבין כמה עשויים לעלות לכם פריטי הציוד ההכרחיים ורק לאחר מכן לגשת לבחירת האופניים, בהתאם לתקציב הריאלי.

זנב קשיח או שיכוך מלא?

אופני שיכוך מלא מצוידים בבולם קדמי ובבולם אחורי ואילו אופני זנב קשיח, בבולם קדמי בלבד. לכל אחד מהדגמים יתרונות וחסרונות ולכל רוכב, הסוג המועדף עליו באופן אישי. לכן לא ניתן לדעת מראש אילו אופניים מתאימים לכם באופן אישי, לפני שתתנסו ברכיבה על שני הסוגים.

על קצה המזלג ניתן לכתוב כי אופני שיכוך מלא הם אופניים נוחים יותר לרכיבה לאורך זמן ושהאחיזה שלהם בקרקע טובה יותר. מעבר לכך, מדובר באופניים הרבה יותר סלחניים לטעויות של רוכבים מתחילים. אופני זנב קשיח לעומת זאת, מאפשרים לכם להגיע למהירויות גבוהות בקלות רבה יותר, שכן אין איבוד של אנרגיה בפעולת הבולם האחורי. בנוסף אופני זנב קשיח דורשים פחות תחזוקה ולרוב גם יהיו קלים יותר שכן הם כוללים פחות מכלולים.

הבחירה בדגם הרצוי מושפעת גם מסגנון הרכיבה ותוואי המסלול: אם אתם מתכונים לצאת לרכיבות ארוכות בתוואי משובש, במדבר או בשטחים טכניים מאוד, החיים שלכם יהיו קלים יותר אם תתנו עדיפות לאופני שיכוך מלא. לעומת זאת אם תסתפקו ברכיבות קרוס קאנטרי מהירות בשבילים, רכיבה בעליות וגיחות עירוניות פה ושם, יתכן בהחלט שאופני זנב קשיח הם הבחירה הנכונה עבורכם.

קוטר הגלגלים ומידות האופניים

נכון להיום קוטר הגלגלים של אופני הרים נע בין 29-26 אינצ', כשבגדול מדובר על שלוש מידות: 26 אינצ', 27.5 אינצ' ו-29 אינצ'. ישנן לא מעט גישות רווחות אך שגויות לפיהן למשל אופני 29 אינצ' מתאימים אך ורק לרוכבים גבוהים. אך האמת היא שכדי שתוכלו להבין מהו הקוטר המתאים עבורכם באופן אישי, עליכם פשוט להתנסות ברכיבה על הסוגים השונים.    

כל זה נכון גם בנוגע למידות האופניים וליתר דיוק, מידות השלדה. יש אמנם טבלאות המתאימות בין מידת השלדה לגובה הרוכב, אך בסופו של דבר רק אתם יכולים לדעת איזה גודל אופניים יגרום לכם לחוש יציבות ולהרגיש בטוחים בזמן הרכיבה. לכן ההמלצה היא להאזין להמלצות אך לא לוותר על ההתנסות האישית.

אופני הרים רוכשים רק בחנויות מתמחות

הדבר החשוב ביותר בכל הקשור לרכישת הזוג הראשון שלכם, נוגע למקום שבו תבצעו את הרכישה: ישנם לא מעט רוכבים מתחילים המעדיפים לרכוש אופני הרים משומשים מרוכבים אחרים. מדובר לרוב בטעות כיוון שהמוכר בדרך כלל ינסה לשכנע את הרוכש שמדובר בזוג האידיאלי עבורו, פשוט משום שמדובר בזוג היחיד הנמצא ברשותו. בחנויות מתמחות לעומת זאת, תוכלו להתרשם ממגוון אדיר של אופני הרים ולקבל ייעוץ מקצועי ואובייקטיבי.  

מקורות

המדריך לקניית אופני הרים למתחילים - CTC


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה