איך להיות טבעוני? – מתכון טבעוני למטבען המתחיל



החלטתם לעשות שינוי משמעותי בחייכם ולעבור לתזונה טבעונית בריאה ומזינה, אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל? מה בכלל אוכלים? האם כל מתכון טבעוני באמת נראה אותו דבר כמו שאומרים? ועל מה אפשר לוותר? בלי לחץ, חברים! זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם. במאמר הבא נסביר בדיוק ממה מורכבת התזונה הטבעונית ולמה היא כה מומלצת.

מתכון טבעוני

מתכון טבעוני לתזונה טבעונית

ראשית נסביר במה מדובר. התזונה הטבעונית מבוססת כולה על הצומח ואינה מכילה מרכיבים כגון ביצים, דגים, עוף, בשר ודבש. היא מתאימה לכל בני האדם מגיל ינקות ועד גיל הזהב, כאשר לכל אדם יש כנראה מתכון טבעוני אחר שאהוב עליו, ותפריט המותאם לו ולצרכיו האישיים. כדי לשמור על אנרגיה, יש להקפיד על אכילת פירות וירקות טריים, אגוזים, שקדים וזרעים, קטניות, ודגנים מלאים. למען הגיוון, רבים נהנים לשלב סייטן וטופו בתפריט היומי ויוצרים מהם תחליפים נפלאים למזונות שאינם טבעוניים.

כדי לעשות לכם קצת סדר, נפרט כעת את חמשת הבסיסים לתזונה טבעונית:

  • ירקות ופירות טריים – ידוע לכל שפירות וירקות מכילים וויטמינים, סיבים תזונתיים, מקנים תחושת שובע לאורך זמן, מספקים מינרלים ושומרים על רמת סוכר מאוזנת.
  • דגנים מלאים – גם אלו מסייעים לשמירה על רמת סוכר מאוזנת ומכילים בתוכם מינרלים וויטמינים. כדאי להקפיד על אכילת דגנים מלאים, מכיוון שאלו שאינם מלאים מכילים כמות נמוכה מאוד של סיבים תזונתיים, ויגרמו לעליה ברמת הסוכר, עליה במשקל ולמחסור בויטמינים ומינרלים בגוף.
  • קטניות – קטניות ידועות בתכונותיהן הנפלאות; הן מחזקות את הגוף, תורמות לתחושת השובע ולירידה במשקל, וכן מספקות חלבונים לגוף.
  • שקדים, אגוזים, זרעים וגרעינים – מתכון טבעוני שיש בו אחד מאלה, כבר נחשב לבריא ומשודרג! זאת מכיוון שקבוצה זו של מאכלים מעניקה לגוף חומצות שומן כדוגמת אומגה 6 ואומגה 3 שנחשבות לחומצות חיוניות לגוף. הם מכילים חלבון, מגנזיון ואשלגן, שומרים על הלב וכלי הדם ואף מסייעים לתפקוד המוח ומערכת העצבים. יש להקפיד על צריכה של אלו בצורה השלמה שלהם, ללא מלח או קלייה.
  • אל תשכחו ליהנות במטבח – ככל שתעמיקו בטבעונות, תגלו שהמטבח הטבעוני עשיר ומלא במזונות בריאים ומזינים. את רובם המוחלט של המתכונים ניתן להכין בבית ולהבטיח לעצמכם שפע של ערכים תזונתיים וחומרים טריים. גם מצרכים כגון שומשום, שיבולת שועל, חלב שקדים ועוד – ניתן להכין בבית בעצמכם. עולם המטבח הטבעוני הוא יצירתי, שכן עליכם למצוא תחליפים מקוריים למאכלים שעד היום התרגלתם אליהם. לדוגמא, במקום שניצל עוף, תוכלו להכין שניצל סייטן. לביצת עין יש מתכון טבעוני שלא כולל מוצרים מהחי, ועוד!

אל תוותרו על הבריאות שלכם

אם הנכם מחפשים אחר מתכון טבעוני מוצלח, דעו שהאינטרנט מלא באתרים שיציעו לכם מתכונים נפלאים ומקוריים שישאירו אתכם ואת האורחים שלכם פעורי פה. "זה טבעוני?! לא יכול להיות!", הם יגידו. ואתם? אתם הרי יודעים שכן. בישול נעים!

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה