רפי דברה- יקיר ירושלים הלך לעולמו



רפי דברה יקיר ירושלים ודוברו המיתולוגי של טדי קולק הלך הלילה לעולמו והוא בן 82

רפי דברה, נולד בירושלים ב-1937 והוא דור שלישי בעיר. שנים רבות עבד בעיריית ירושלים והיה בין השאר מנהל האגף לחינוך חברתי, המפקח על האמנות והתרבות, דובר העירייה ויועצו של ראש העיר, טדי קולק, לענייני חברה ושכונות.

בעבודתו בעיר יזם והקים את המערך הקהילתי, פיתח וקידם את רשת המנ''סים והמינהלים השכונתיים והניח את התשתית לשיתופם של התושבים בתהליכי קבלת ההחלטות בשכונותיהם. את פעילותו בנושאי חברה החל ב-1964, כאשר מונה למנהל היחידה לחינוך חברתי לבתי הספר העל-יסודיים. הוא היה בין המעצבים של מִבצעי ההתנדבות למען איל''ן והאגודה למלחמה בסרטן.

כמו כן, יזם את הקמת העיתון קריאת היובל והיה עורכו, את סיירת התיקונים לסיוע לקשישים בשכונה ואת רשת הרב''קים (רכזי ביטחון קהילתיים) בשכונות העיר. שנים אחדות היה חבר בהנהלת תיאטרון ירושלים וחבר ועדת הרפרטואר. חמש שנים היה יושב ראש החברה הירושלמית למתנ''סים.

צילום:  אתר עיריית ירושלים

דברה, היה ממקימיה ומעצביה של הטלוויזיה הקהילתית וחבר במועצת הארגונים החברתיים בירושלים. 11 שנים היה יושב ראש ההנהלה של המינהל הקהילתי יובלים, והוא ממשיך לשמש יושב ראש הוועדה הפיזית. מאז פרש מעבודתו בעירייה, ב-1993, הוא ממשיך בפעילותו הציבורית ומעורב בעשייה במינהל הקהילתי בקרית יובל ובשכונות אחרות, בהן גם שכונות במגזר החרדי והערבי. על פעילותו להקמת המערך הקהילתי, על יוזמות לשיתוף האוכלוסייה בקביעת פני העיר וקידום התרבות והאומנות בה ועל מעורבותו ביצירת סובלנות בין המגזרים מוענק לו עיטור הכבוד יקיר ירושלים.

כאמור, הלילה נפטר בבית החולים הדסה עין כרם. השאיר אישה ושלושה ילדים. ההלוויה תערך היום (רביעי) בשעה 17:00  בבית ההספדים קהילת ירושלים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה