תנו להם כבוד: המצטיינים הירושלמים בצה"ל



כמידי שנה, מתקיימים טקסי הצטיינות בחטיבות ובחילות השונים לכבוד החגים. המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי מפקדיהם על פי תרומתם הרבה והיכולות הייחודיות אותן הם מפגינים


רב״ט עמנואל צגה, טכנאי תקש״ל, יחידה 502 - ירושלים

רב״ט עמנואל צגה משרת כטכנאי תקשורת לוויינית ביחידה 502. בתפקידו עוסק בניטור, בקרה ותמיכה למערכות תקשורת הלוויניות.
עמנואל בן למשפחה שעלתה מאתיופיה, אביו נפטר כשהיה בן שנה ומאז גידלה אותו אימו בביתם שבירושלים. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון קיבל תעודת הנדסאי. עמנואל התנדב לשירות צבאי משמעותי והתחיל קורס קדם צבאי שאחריו התגייס ליחידה 502.
עמנואל חלם לשרת בתפקיד משמעותי ומעיד כי בכל פעם שהוא שומע חדשות העוסקות בפעילות המבצעית של חיל האוויר הוא מתמלא גאווה מכיוון שמבין את חשיבות העבודה המבצעית אותה עושה ביחידה ותרומתה לפעילות חיל האוויר.
במקביל לשירותו הצבאי מתנדב עמנואל כחובש במד״א ירושלים ובמשטרת מחוז ירושלים.
על כל זאת ועוד מקבל עמנואל תעודת הצטיינות מראש להק הציוד, תא״ל שמעון צנציפר.

רב״ט עמנואל צגה. צילום: דובר צה"ל


אופק חיים, בת 20 מירושלים, משרתת כראש הלשכה של מפקד ההנדסה בפיקוד מרכז.
אופק החלה את דרכה כתצפיתנית בחמ"ל עדרת, שנמצא בחטיבה מרחבית עציון. אופק לא מצאה את עצמה בתפקיד והועברה לבסיס סיירים באילת. היא הייתה פקידה פלוגתית של גדוד איסוף באילת. לאחר תפקיד זה, הגיעה אופק להיות ראש הלשכה של מפקד ההנדסה הפיקודי, אל"ם מקס נודלמן. אופק משרתת כראש לשכת מהנ״פ מזה כשנה ושלושה חודשים. אופק מבצעת תפקידה בצורה יוצאת דופן, מחוייבת לנעשה ביחידה, מגדילה ראש ומסורה לעבודתה. בתפקודה ניכרות יכולות גבוהות של יחסי אנוש, כבוד צניעות ונועם הליכות. על זאת ועוד נבחרה אופק למצטיינת קצין הנדסה ראשי לראש השנה. על ההצטיינות מספרת אופק כי "זו הרגשה ממש טובה שמעריכים את העבודה הקשה שלי".

אופק חיים. צילום: דובר צה"ל

סמ"ר גל שניידר, מתגורר ברבעון החדשה ליד ירושלים, משרת כחובש גדודי, מצטיין מח"ט דרומית גל התגייס ביולי 2017 לשריון ויצא לקורס חובשים. לאחר סיום הקורס הוא הגיע לחטיבה הדרומית באוגדת עזה ושם הוא משרת עד היום. לאחר שנה בתפקיד יצא לקורס חובש גדודי, סיים אותו בהצלחה וחזר לחטיבה הדרומית לשרת בתור חובש גדודי. במסגרת התפקיד יצא לו לטפל גם באזרחים וגם בחיילים ולוחמים. "הדבר שהכי חשוב לי בתפקיד זה החברים שמשרתים לצידי והפכו לסוג של משפחה" הוא מספר, "אני כבר שנתיים בתפקיד ועדיין תמיד מחפש להשתפר ולעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר". גל נבחר לקבל הצטיינות ממפקד החטיבה הדרומית בטקס שייערך בחטיבה לכבוד ראש השנה, ״לצוות מגיע גם הצטיינות", הוא אומר, "אנחנו עושים הכל ביחד ועושים עבודה מצויינת״.

סמ"ר גל שניידר. צילום: דובר צה"ל

רב"ט נעמה צברי, מתגוררת בגבעת זאב, משרתת בפלוגת חיל הקשר של חטמ"ר דרומית, מצטיינת מח"ט דרומית נעמה התגייסה בדצמבר 2018 לקורס טכנאי דיגיטל מבצעיים, ושובצה לאחר הקורס בפלוגת חיל הקשר של החטיבה הדרומית באוגדת עזה. "הקשר המבצעי הוא חלק ממערך התמיכה במערך הלוחם והוא קריטי וחשוב להתנהלות נכונה של הכוחות בשטח" היא אומרת, "אני מתעסקת בשמירת הכשירות של הקשר ברכבים המבצעיים של החטיבה, של הרכבים המשוריינים והרגילים. אני שמחה לשרת בגזרה מבצעית ומאתגרת, גזרה שיש בה הרבה עשייה ואף פעם לא משעמם בה. נעמה נבחרה לקבל אות הצטיינות ממפקד החטיבה הדרומית בטקס שייערך בחטיבה לכבוד ראש השנה, "אני משקיעה מעצמה הרבה למען התפקיד ומשתדלת לעשות אותו בצורה הטובה ביותר" היא אומרת.

רב"ט נעמה צברי. צילום: דובר צה"ל

סמ"ר אראל דבל, מירושלים, מצטיין מח"ט 7
סמ"ר אראל דבל, תושב העיר ירושלים, הוא אחד ממצטייני מפקד חטיבה 7, אל"ם אודי צור, לכבוד ראש השנה. אראל משרץ כמשה"ד יחידת ההדרכה של חטיבה 7 של חיל השריון. מסלולו הצבאי עד כה, כולל 4 חודשים טירונות, 4 חודשים צמ"פ, 4 חודשים קמ"ט, 8 חודשים מט"ק הדרכה ובשנה האחרונה, נמצא בתפקידו הנוכחי כמשה"ד יחידת ההדרכה. אראל נמצא לקראת סיום שירותו הצבאי המהווה פרק משמעותי בחייו, "בגמר השירות הצבאי שלי, אני יכול להגיד שאני רואה דברים אחרת לחלוטין מהצורה בה ראיתי את הדברים כשהתגייסתי, כשסיימתי מסלול, כשסיימתי קורס מפקדי טנקים וגם כשאר הייתי מפקד טנק. בכל שלב בשירות התפתחתי וקיבלתי עוד יכולות להגיע למי שאני היום", מציין. במסגרת שירותו, היה שותף להקמת היחידה המיוחדת של חטיבה 7 ולהיות חלק משמעותי בפיתוח שלה. כשאראל מסתכל אחורה על השירות הצבאי שהיה לו, מספר כי האירוע המשמעותי ביותר עבורו, היה במהלך תגבור של גדוד 75(גדוד של חטיבה 7), כשהם תפסו קו חי"ר באיו"ש בתקופת החגים שנה שעברה. במהלך סיור, הגיעו לנקודה באחד הכפרים הפלסטיניים באזור. כמה רגעים לפני הגעתם, ילדה פלסטינית נפגעה באורח קשה בראש מפגיעת מכונית.

 סמ"ר אראל דבל. צילום: דובר צה"ל

בלי לחשוב יותר מדי, אראל מספר כי הוא וחבריו לגדוד ניגשו לילדה ונתנו לה טיפול רפואי ראשוני אותו ידעו לתת.
על קבלת ההצטיינות ממפקד חטיבה 7 הוא מספר, " זה מאוד מחמיא,  אני עושה הרבה למען היחידה בה אני נמצא ורוצה להודות לחברי ליחידה שלכל אחד מהם מגיע הצטיינות על העבודה הקשה שכל אחד מאיתנו עושה מאז שהקמנו אותה בתחילת שנה שעברה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה