תושבי ירושלים חוששים יותר בדרך לבית הספר



מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי ההורים רבים מאזור ירושלים מעריכים את הדרך לבית הספר כ"לא בטוחה".

שבוע החלה שנת הלימודים והורים רבים הביעו חשש לשלומם של ילדיהם בדרכם לבית הספר. מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי ההורים רבים מעריכים את הדרך לבית הספר כ"לא בטוחה" כאשר הציונים הממוצעים נעים בין 5.3 (מתוך 10) שניתן על ידי תושבי אזור ירושלים. 

 עולה מן הסקר כי באזור ירושלים: 21% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן, לעומת 3% בסקר שנעשה בשנה שעברה. 40% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

הנשאלים תושבי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 5.3 לבטיחות הדרך אל מוסדות החינוך. 

הנשאלים תושבי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 6.4 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך. 

42% מהנשאלים תושבי אזור ירושלים השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 18% מלווים את ילדם ברגל ו-12% שולחים את הילד למסגרת באוטובוס.

עוד עולה מן הסקר כי 21% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן, לעומת 3% בסקר שנעשה בשנה שעברה. 40% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

26% ציינו כי בסביבת בית הספר של ילדם אין מעבר חציה צבוע כראוי, 28% העידו כי אין פסי האטה בסביבה ו-35% ציינו כי אין מעקות בטיחות. 47% טענו כי חסר מפרץ להורדה בטוחה של תלמידים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השבוע שבו הילדים שלנו אל ספסל הלימודים וכדי שכולם גם יסיימו את השנה בריאים ושלמים הדרך אל בית הספר חייבת להיות בטוחה עבורם, לא רק בתחילת שנת הלימודים אלא לכל אורך השנה. הסקר מוכיח שההורים חוששים לשלוח את הילדים לבדם ברגל אל בית הספר ומעדיפים להגיע ברכב הפרטי ולכן האחריות היא של הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה עבור הילדים. בפעולות פשוטות כמו צביעת מעברי חציה, הנחת פסי האטה לפני מעברי חציה, התקנת מעקות בטיחות אל מול בית הספר והגברת המודעות בקרב הילדים נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים ולעזור להם לחזור הביתה בשלום. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון והגרוע בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD והאחריות לשיפור הנתונים הקשים נמצאת לפתחם של הגופים האחראיים על הבטיחות בדרכים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה