שנת הלימודים האקדמית יצאה הבוקר לדרך



כ-42 אלף סטודנטים פתחו את שנת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה בירושלים. בניגוד למגמה הארצית, בירושלים ישנה עלייה משמעותית במספר הסטודנטים, כשבאוניברסיטה העברית לבדה נרשמה עלייה במספר הלומדים שנה א' לתואר ראשון (+11%) ושני (+11%), כולל עלייה של 20 אחוזים במספר הנרשמים ללימודי משפטים ומדעי החברה

פותחים שנה אקדמית | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל


הבוקר (ראשון) תפתח שנת הלימודים האקדמית. כ- 42,000 סטודנטים, מתוכן מספר שיא של 4000 סטודנטים לאמנות, הלומדים ב-21 מוסדות אקדמיים ברחבי ירושלים, יחלו ללמוד בשנת הלימודים תש"ף. 

בזמן שברחבי הארץ נרשמות ירידות במספר הנרשמים למדעי הרוח, בירושלים התחום עדיין חזק ובועט: בירושלים נרשמה השנה עלייה של חמישה אחוזים בכלל הנרשמים למוסדות העיר כאשר רק באוניברסיטה העברית לבדה נרשמה השנה עלייה של 10 אחוזים במספר הסטודנטים המתחילים בשנה א' לתואר ראשון - גידול דו-ספרתי ומתמשך מהשנה שעברה.

לשמחת האוניברסיטה העברית, חל גידול מרשים גם במספר הסטודנטים הלומדים בפקולטה למדעי החברה לתואר ראשון שנה א', גידול של קרוב ל-20% אשר מתבטאת בכל תחומי הלימוד בפקולטה. לאחר יציבות במספרי הסטודנטים בשנים האחרונות בפקולטה למשפטים, השנה חל גידול של 20% במספר הסטודנטים המתחילים ללמוד משפטים. בנוסף, חל גידול משמעותי במספר הלומדים מדעי המחשב, הנדסה ומקצועות מדעים מדויקים. באוניברסיטה מדגישים כי הגידול המרשים חל ללא הורדה בחתכי הקבלה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון התייחס לנתונים החדשים ואמר לעופר חדד ברדיו ירושלים: "עיריית ירושלים משקיעה בבניית 1000 חדרי לינה במעונות, מארגנת אירועי תרבות והווי ברחבי כל העיר ומספקת מלגות לימוד בגובה 10 מיליון ש"ח – קרן המלגות הגדולה ביותר בישראל. העובדה שרוב רובם של הסטודנטים מגיע לירושלים ייחודה של העיר והאווירה המיוחדת שבה, לצד  אפשרויות התעסוקה העתידיות שבה, מעידה שירושלים לא רק מאפשרת לימוד ברמה גבוהה אלא גם מספקת פתרון ריאלי ואיכותי, לחיים האמתיים שלאחר הלימודים. אמשיך להשקיע בסטודנטים שלנו לא רק במוסדות חינוך מהטובים בישראל ומגוונים מכל תחומי החינוך הקיימים, אלא גם במגורי סטודנטים, בתרבות, תנאי הלימודים, תחבורה, חיי לילה מפותחים, חיי קהילה וגם מקומות עבודה".

העיר ירושלים מציעה מאות אירועים ייעודיים לסטודנטים לאורך השנה. למעשה כל שבוע יש בין 2-4 אירועים לסטודנטים. כך לדוגמא ביום חמישי עם אירועי 'חמישי בעשר' אשר כל שבוע יזמינו סטודנטים למוסדות התרבות המובילים בעיר (תיאטראות, סרטים, הופעות) בעשרה שקלים בלבד פלוס בירה לסטודנטים. לאחר קיפאון של שנים בנושא אנחנו עסוקים בבניה של מעל 1,000 מיטות חדשות במעונות במרכז העיר. חלקן בהליכי תכנון וחלקן כבר בביצוע.

"לכל אורך השנה אנחנו מפעילים יחד עם הרל"י והמשרד לענייני ירושלים את מידע'לה, מוקד מידע לסטודנטים שעוזר ומסייע בכל תחומי החיים של הסטודנט- בעזרה בביורוקרטיה העירונית, מסלולי לימוד, תחבורה ומה לא. בווטסאפ, פייסבוק, טלפון ודוכני מידע בקמפוסים השונים."

עוד מדווחים מעיריית ירושלים על כפרי סטודנטים אשר יפעלו בשכונות העיר השונות (רחביה, קריית יובל, פסגת זאב, גילה ותלפז), כאשר בכל 'כפר' לוקחים חלק בין 20-30 סטודנטים שגרים בשכונה ומבצעים פעילות חברתית משמעותית בשכונה. לדוגמא כפר הסטודנטים בגילה מפעיל מוקד סיוע לקשישים בשכונה.

"אני מזמין כל סטודנט, כדי לפתוח את השנה כמו שצריך, להיכנס לאחד מבתי הקפה שהגענו איתם להסדר על צירי התנועה הראשיים של הסטודנטים, וליהנות בשלושת הימים הקרובים מכוס קפה חינם."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה