פינוי האשפה במוצ"ש- יורחב לכל השכונות בעיר



הפיילוט עבר בהצלחה, וכעת החל מסוף החודש תפונה האשפה בכל רחבי העיר במוצאי שבת. ראש העיר משה ליאון : " אנו מתקדמים לשלב משמעותי מאד ברפורמת הניקיון עליה הכרזתי טרום בחירתי – הרחבת המערך לפינוי אשפה במוצאי שבת – לכל העיר. אני סבור שעיר מטופחת ונקייה תמשוך אליה תושבים חזקים, עסקים מצליחים, מיזמים מתפתחים ובכך יביאו לפיתוח כלכלי ותעסוקי."

אילוסטרציה: פלאש 90
מסגרת רפורמת הניקיון של משה ליאון שעוברת על העיר ירושלים ולאור ההצלחה של הפיילוט שהחל בחודש אפריל לפינוי האשפה במוצאי שבתות והרחבת הניקיון לשכונות נוספות, אגף התברואה יחל מסוף חודש אוגוסט 2019 לפנות אשפה בכל שכונות העיר.

מתחילת הפיילוט ועד היום אגף התברואה פינה אשפה במוצאי שבתות וחגים בשכונות נוה -יעקב, חומת שמואל, רכס שלמה שכונת הר נוף. שכונת בית וגן, ארמון הנציב, שמואל הנביא, מעלות דפנה, סנהדריה, רוממה, בוכרים, גאולה, מקור ברוך ובית ישראל ושכונות נוספות. החל מ-31/08/19  אגף התברואה יפנה אשפה במוצאי שבת בכל רחבי העיר.

פינוי האשפה התבצע תוך תיאום עם התושבים ועל פי צורכי השכונות. 

עם סיום הפיילוט שניתן להגדירו כהצלחה גדולה הורחבה התוכנית לכל רחבי העיר.   

פינוי האשפה במוצאי שבת מקל משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר, מקל משמעותית על הגודש בתחבורה בתוך השכונות, מוריד משמעותית את התלונות מצד התושבים ותורם באופן מהותי לניקיון ואיכות החיים בעיר. 
שלב מהותי זה מצטרף למרכיבים האחרים ברפורמת הניקיון של משה ליאון, אשר קוצרת שבחים רבים מאד מהתושבים.

מוסיף ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "רפורמת הניקיון בירושלים כוללת מספר מרכיבי מפתח – פינוי אשפה תכליתי ויעיל בכל רחבי העיר, ובכלל זה במוצאי שבת; הוספת חברות ניקיון ברחובות העיר ובשכונותיה; פריסת שירותים ציבוריים נוספים ברחבי העיר ושמירה יסודית על ניקיונם; קביעת ימים מוגדרים לפינו גזם ואשפה מיוחדת; פינוי רכבים נטושים ברחבי העיר ובכך פינוי מקומות חנייה נוספים; שדרוג רחובות; ניקיון חיצוני של מבנים היסטוריים ושימורם, ואכיפה.

נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים, ניקיון העיר ואיכות החיים שלנו. אני פה – בשבילכם!"                                                                                                                                  
מנהל אגף התברואה, גיל גוראני ציין: "כמויות האשפה שמפונות במוצאי שבתות היא מהגדולות שיש ומקלה משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר וגם מקלה תנועת כלי הרכב, ומונע פקקים בשעות הבוקר של ימי ראשון וימים של אחרי חג. גם רואים כי ישנה ירידה במספר התלונות בימי ראשון על ניקיון. התושבים מרוצים ולנו חשוב לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר."

אגף התברואה בעירייה חוזר וממליץ לתושבים להשליך את האשפה בתוך המכלים ולא סביבם. במכלים מוטמנים, התושבים נקראים להכניס את האשפה לתוך המכל המוטמן ולוודא שהאשפה נפלה לתוכם. איסוף קרטונים יהיה קל ונח יותר באם יצומצמו ממדיהם ככל שניתן לפני השלכתם.
 
מעיריית ירושלים הוסיפו כי התושבים מתבקשים שלא להחנות את רכבם בצמוד לכלי אצירת האשפה ולמכלים המוטמנים.
גרוטאות וגזם ניתן להניח בקרת מכלי האשפה והם ייאספו בנפרד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה