רעיית הנשיא נחמה ריבלין הלכה לעולמה



נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפטרה היום, כשלושה חודשים אחרי ניתוח מורכב להשתלת ריאה. כאשת הנשיא, נחמה ריבלין התמקדה בפעילות למען בעלי מוגבלויות ופעילות בנושאי טבע ואיכות הסביבה. הנשיא ריבלין ביקש להודות לצוות בית החולים על הטיפול המסור, ולאזרחי ישראל על הדאגה לשלומה

נחמה ריבלין רעייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין הלכה לעולמה היום (שלישי) בגיל 74. זאת לאחר הידרדרות ממושכת, במצבה שנבע מקוצר נשימה חריף על רקע לבבי. נחמה ריבלין נפטרה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שבו הייתה מאושפזת בחודשים האחרונים. לפני שלושה חודשים היא עברה השתלת ריאה בגלל מחלת פיברוזיס ריאתית שממנה סבלה, מצבה החמיר והיא אושפזה בבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת. 

  (צילום: משה שי/ פלאש90)

מלשכת נשיא המדינה נמסר: "נשיא המדינה ובני המשפחה מבקשים להודות לצוות בית החולים בילינסון כולו, על הטיפול המסור, הרגיש והמקצועי לו זכתה במהלך החודשים האחרונים, לילות כימים, בלב רחב ובמאור פנים. בנוסף, מבקשת משפחת ריבלין להודות לאזרחי ישראל ולראשי העדות, אשר לא פסקו מלדרוש בשלומה של נחמה, לשלוח אל בית החולים ובית הנשיא מכתבים וציורי ילדים מרגשים, ולהתפלל לרפואתה יום יום, שעה שעה. דאגה זו העניקה לנשיא ולבני המשפחה כולם, כוחות ותמיכה שלא ניתן לתאר את עוצמתם במילים".

בבית החולים בילנסון אמרו הבוקר כי זהו יום עצוב עבור כל אנשי המרכז הרפואי. "הצוותים הרפואיים של מערך לב חזה, ריאות, קרדיולוגיה וטיפול נמרץ לא משו ממיטתה של גב' רבלין בכל התקופה וטיפלו באישה מופלאה זו במסירות ומקצועיות", נמסר. "צוות בית החולים אבל ומרכין ראש. אנו מחבקים את המשפחה ושולחים את תנחומינו לנשיא המדינה, ילדיה, נכדיה ובני משפחתה של נחמה. אנו מחזקים את ידי המשפחה בשעות קשות אלו, משפחה אצילית שתמכה ועטפה את גב' רבלין בתקופת אישפוזה הממושכת".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מביע את צערו העמוק ותנחומיו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין,  ומשפחתו על פטירתה של הגב' נחמה ריבלין. ראש העיר, מועצת העיר ותושבי ירושלים מרכינים ראש ומשתתפים בצער המשפחה. משה ליאון:"הגברת ריבלין הייתה מופת לעם שלם, בחום האנושי, ביחס המחבק ובאהבה לאנשים. כולנו מרכינים ראש ומצטערים צער רב על לכתה בטרם עת'.

נר זכרון הוצב בכניסה לבית הנשיא. 
קרדיט צילום: תומר רייכמן

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה