רגע לפני הדיון בבג"צ: ארגון 15 דקות נרתם למאבק ההורים כנגד ביטול הההסעות לירושלים



בעקבות החלטת מועצת מטה יהודה על ביטול ההסעות לילדים הלומדים בבתי ספר ייחודים בירושלים, ארגון "15 דקות" והורים לתלמידים הלומדים בירושלים עתרו לבג"צ ומוחים: "במקום לשפר תחבורה ציבורית מבטלים הסעות משותפות ומוסיפים רכבים בפקק לירושלים"

המאבק הציבורי של תושבי מטה יהודה מחריף . כזכור, 11 משפחות התאגדו יחד ועתרו לבג"צ, באמצעות עו"ד ברק בר שלום, בדרישה לעצור את ההחלטה לביטול ההסעות המשותפות לכ-160 תלמידים הלומדים בבתי ספר ייחודיים מחוץ למועצה. במקביל, חברו ההורים לארגון "11 דקות – לשיפור התחבורה הציבורית בישראל", במטרה להוביל לשינוי ההחלטה שעשויה לגרום לתוספת של רכבים פרטיים, שיציפו את הכניסה לירושלים בשעות העומס בבקרים – וכל זאת בזמן שהכניסה לעיר עומדת להיכנס לתקופה של עבודות תשתית רב שנתיות במהלכה יסגרו נתיבי נסיעה מרכזיים למכוניות פרטיות.

מנכ"לית "15 דקות", שמרית נוטמן: "ביטול הסעות התלמידים יוביל לכך שהורים יסיעו את ילדיהם אל בתי הספר ויחמירו את עומסי התנועה הבלתי נסבלים בכניסה לירושלים. ראוי שמשרד התחבורה, עיריית ירושלים והמועצה האזורית מטה יהודה ימצאו את הדרך בה התלמידים יגיעו אל בתי הספר באמצעות תחבורה ציבורית. אין מקום בירושלים לעוד כלי רכב פרטיים".

המועצה האזורית מטה יהודה היא המועצה הגדולה ביותר בישראל שמשתרעת בטריטוריה שעוטפת את ירושלים ובית שמש. בעבור רבים מעשרות היישובים במועצה, פתרון של תחבורה ציבורית לירושלים אינו ישים משום שתדירות האוטובוסים בהם נמוכה במיוחד. כך, למשל, בנס הרים, יידרשו התלמידים שהתקבלו לבתי הספר הייחודיים בירושלים לצאת למסע בדרכים כבר באוטובוס של
השעה 11:1 לפנות בוקר ולהחליף בדרך שלושה אוטובוסים כדי שיוכלו להבטיח הגעה בזמן לשיעור הראשון בבוקר. המסע חזרה צפוי להיות מאתגר לא פחות ובהיעדר פתרונות ציבוריים ראויים קיים חשש כי ילדים עשויים לבחון אופציה של נסיעה בטרמפים.

"מה שהכי מקומם בהחלטה הזו", מוסיפים ההורים, "זה שימשיכו לצאת הסעות מהיישוב לטובת מי שלמד בירושלים בשנים עברו, והילדים שלנו לא יוכלו לעלות עליהן, גם לא בתשלום. יש כאן מקרים של משפחות שבהן אח אחד יזכה לנסוע בהסעה ואילו האח הצעיר יצטרך לקום באמצע הלילה ולהיגרר בתחבורה ציבורית שמזכירה עולם שלישי – או לסמוך על ההורים שיעמדו איתו בפקק".
בעתירה, שתדון בבית המשפט בשבוע הבא, מפורטים שורה של כשלים בהתנהלות המועצה האזורית בבואה לקבוע את התקנות החדשות. בין היתר מתוארת שם התעלמות מהמלצות ועדה ציבורית שהוקמה בנושא ההסעות לבקשת המועצה האזורית – ועדה שקבעה כי המועצה מבזבזת כחמישה מיליון שקלים מדי שנה בשל ניהול כושל של מערך ההיסעים.

ממטה יהודה נמסר: לפני כשנה וחצי, הוקמה ועדה ציבורית בראשות פרופסור אמיר אלעמי שהמליצה כי את התקציבים המופנים לטובת הסעת תלמידים מחוץ לתחומי מועצה, יש להפנות לטיפוח מערכת החינוך במטה יהודה, קידומה וחיזוקה. עוד לפני תחילת פעילותה של הועדה הובא הדבר לידיעת הציבור באמצעות כלי התקשורת העומדים לרשות המועצה (אתר מועצה, עיתונות מקומית, עמוד הפייסבוק, עלוני הוועדים המקומיים). גם לאחר המלצות הוועדה בדבר יישום מתווה ההסעות החדש הביאה המועצה את הדבר לידיעת הציבור באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותה. ההחלטה התקבלה כחוק וכדין על ידי מליאת המועצה ובמסגרתה נשקלו כלל ההיבטים הפרטיים והציבוריים כאחד. נציין כי מלבד קומץ הורים, זוכה המתווה לתמיכה גורפת מצדם של אלפי הורים. ולראיה, רוב מוחלט של הורים לתלמידי המועצה נרשמו למתווה החדש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה