צבעי דגלי הגאווה ברבנות ירושלים



פעילי הקהילה הגאה צבעו את הכניסה למשרדו של הרב אריה שטרן, לאחר שביקש מראש העיר ליאון להוריד את הדגלים שנתלו בבירה לקראת מצעד הגאווה

צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן, פנה היום אתמול (שני) במכתב לראש העיר משה ליאון ובו ביקש ממנו לתת הוראה - לא להניף את דגלי הגאווה במעצד הגאווה שצפוי להתקיים ביום חמישי בשבוע הבא. "לא להניף את הדגלים שמכערים את העיר" נכתב בבקשה. העירייה נענתה בשלילה לרב.

במחאה למכתב, הלילה (שלישי) צבעו פעילים מהקהילה הגאה בירושלים  את דלת הכניסה לרבנות בירושלים בצבעי דגל הגאווה עם כיתוב "ואהבת לרעך כמוך".

מהפעילים נמסר: "למול האמירות הקשות של הרב שטרן ביקשנו להעביר את המסר הפשוט והמוסרי ביותר: 'ואהבת לרעך כמוך'. מי שלא רצה דגלים ברחובות ירושלים, יקבל אותם בדלת הכניסה למשרדו".

בתגובה לבקשה אמר ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים: "כבר 14 שנים נתלים דגלי גאווה במסלול מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיצעד ב-6.6. הנסיונות למנוע את תלייתם נכשלו שוב ושוב בזכות מאמצי הבית הפתוח, בלחץ ציבורי ובפסיקות בתי המשפט. לקראת המצעד החליט רב העיר ירושלים אריה שטרן, שהפך בשנים האחרונות מקול של אחריות לאחד המשסים והמלבים הגדולים ביותר של ציבורים בעיר זה בזה, לנסות ולמנוע את תליית הדגלים תוך רמיזה כי על ראש העירייה ליאון למנוע את קיומו של המצעד לו יוכל".

"כבוד הרב יקבל תשובה ניצחת לקיצוניות שלו בעוד שבוע וחצי במצעד הגדול ביותר שנראה בירושלים. פנינו לראש העירייה ליאון ואנחנו מצפים שיבהיר לרב העיר כי דרישתו המופרכת לא תענה. לחושך נשיב במפגן ענק של אור", הוסיף.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה