הסעות החינוך המיוחד: הרכבים יצוידו ב- GPS



מוקד שליטה ובקרה ממוחשב חדש לפיקוח על ההסעות: רכבי ההסעות יצוידו ב- GPS. ההורים יוכלו להתעדכן במצב ההסעה בכל רגע נתון. עלות הרפורמה 14 מיליון ש"ח

חגית משה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך: "אני שמחה לראות שבירושלים מינהל החינוך עובד בצורה הטובה ביותר! ראשית על עצם הקמת הועדה שחקרה לעומק וללא פשרות את נושא ההסעות במטרה לשפר, בשנית על יישום מהיר של מסקנות והחלטות הועדה.  במדינת ישראל הרבה וועדות קמות אבל וועדות שמסקנותיהם מיושמות הן בודדות. אין ספק שמנהל החינוך עושה עבודה נפלאה בעיר לטובת האזרח."
עיריית ירושלים הכריזה היום על רפורמה חדשה בנושא ההסעות לבתי הספר בדגש על החינוך המיוחד. במסיבת עיתונאים חגיגית שנערכה במוקד השליטה והבקרה החדש הציג ראש העיר את הרפורמה שהנהיג בנושא.

צילום: דוברות עיריית ירושלים
במסגרת הרפורמה שעלותה 14 מיליון ש"ח, הוקם מרכז שליטה ובקרה חדש, אשר יעקוב אחר רכבי ההסעות באמצעות GPS המוצמד לכל רכב. ההסעות ירוכזו ויופעלו באמצעות מוקד מיוחד באמצעות חברת מגער. כ-10 מוקדנים ומוקדניות עורכים שיחות עם הורים בימים אלו ממש בכדי לוודא את המסלולים ולעדכן מי המלווה של ילדיהם. המוקד הטלפוני  *2786 יעמוד לרשות ההורים מדי יום מהשעה 6.00-ועד 21.00 וההורים יוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית על מיקום הילד והרכב בכל זמן ההסעה, מי המלווה שנמצא איתם ומי הנהג.
כחלק מהלמידה שבוצעה בנושא וההיערכות לרפורמה, התכנסה ועדה לבחינת ההסעות בירושלים, בראשות שמעון אטיאס, אשר כללה: נציגי הורים, נציגי משרד החינוך, נציגי עמותת לביא, מנהלי בתי ספר, נציג מחלקת ההסעות, מנח"י, מחלקה משפטית ונציג אגף תקציבים. הועדה החליטה הן על שינוי בשיטת התשלום לחברות ההסעות (פר תלמיד/פר מסלול) וכן על הקמת מרכז בקרה ושליטה שיתכלל את כל נושא ההסעות.
הכרזת הרפורמה ע"י ראש העיר מגיעה אחרי שנים רבות של תלונות מצד הורי התלמידים על ליקויים מתמשכים ובעיות חוזרות ונשנות בתפקוד ההסעות בעיר.

היקף ההסעות בירושלים הינו עצום וחסר תקדים ומורכב במיוחד בשל גודלה של העיר. בירושלים ישנם 18,000 תלמידים הנעזרים בהסעות העירוניות, בעיקר ילדים בעלי צריכים מיוחדים שאינם עצמאיים הלומדים במקום מרוחק ממקום מגוריהם. אך גם תלמידים בחינוך הרגיל, באזורים ושכונות בעיר שאין בהם בתי ספר (בעיקר תלמידי מזרח העיר), וכן תינוקות בגילאי 0-3 הזכאים להסעות למעונות יום שיקומיים ובוגרים מעל גיל 21 המוסעים למסגרות תעסוקה שיקומיות. כיום פועלות 9 חברות הסעה ב-  3,000 מסלולים מידי יום, שנעזרים ב- 1,500 מלווים.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

ראש העיר משה ליאון: "ההסעות בחינוך המיוחד יוצאות היום לדרך חדשה. טובה יותר. מצוקתם של ילדי החינוך המיוחד ומשפחותיהם לא נעלמה מעיניי, ועל כן הוריתי לבצע עבודת עומק אמתית בנושא. השקענו מאמצים רבים ולא חסכנו משאבים, כדי שההסעות תתנהלנה ביעילות רבה יותר ובעיקר בביטחון רב יותר עבור הילד והוריו. אנחנו רק בתחילתו של התהליך וברור לנו שעשויים להתעורר קשיים בדרך ליישום האופטימלי של השינוי, אבל המהלך שהשקנו היום הוא צעד מהפכני וחשוב בדרך לכך."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה