סקר אור ירוק: מסוכן ללכת ברגל בירושלים



סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מלמד כי הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנות שמציב הכביש, הם גם חוששים מהן מאוד ורבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל

מי מאיתנו לא חש סכנה בבואו לחצות את הכביש? מדי שבוע אנחנו שומעים בחדשות על הולכי רגל שנהרגו בתאונה, בבואנו לחצות אנחנו נתקלים בנהגים שנוהגים בפראות ומתעלמים ממעבר החציה,  במקרים רבים נאלצים הולכי הרגל להמתין רגעים ארוכים עד שכלי הרכב יתנו להם זכות קדימה ולעתים כשכבר ניתנת הזכות ומתחילים לחצות, מגיע רכב בנתיב השני, מתעלם ממעבר החציה וממשיך לנסוע תוך סיכון החוצים באופן רגלי.

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מלמד כי הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה הזו וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.

מהסקר עולה כי: 60% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים, אך מצב זה הוא איננו גזירת גורל,  לסכנה של הולכי הרגל המבקשים לחצות כביש בבטחה ישנו פתרון פשוט וזול שיכול לחסוך נפגעים רבים. פגיעה של הולך רגל על ידי כלי רכב המגיע במהירות גבוהה לא משאירה לו סיכויים רבים לשרוד ולכן שימוש בפסי האטה המרסנים את מהירות המכוניות באופן משמעותי יכול להציל חיים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לחייב את הרשויות המקומיות להתקין פסי האטה בעיקר לפני מעברי חציה באזורי ריכוז גבוה של  ילדים וקשישים כמו גני שעשועים, מסגרות חינוכיות וקופות חולים. ככל שיקדימו לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות ולטפל בו נוכל להציל חיים רבים על הכביש".

הכי מסוכן להיות הולך רגל בירושלים

  • 52% מתושבי הצפון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.
  • 49% מתושבי השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.
  • 54% מתושבי המרכז דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.
  • 60% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.
  • 42% מתושבי הדרום דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה