סקר אור ירוק באזור ירושלים: 79% מהציבור מעולם לא עבר בדיקת אלכוהול על ידי שוטר



ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מהסקר עולה כי הציבור לא רואה מספיק את משטרת התנועה ולא מאמין שהיא כלי אפקטיבי במאבק בתאונות הדרכים. את הנתון הזה חייבים לשפר על ידי החזרת האמון של הציבור במשטרה ומיקוד פעילות אכיפה בעבירות מסכנות חיים.

צילום: עמותת אור ירוק

79% מהציבור הירושלמי דיווחו כי מעולם לא עברו בדיקת אלכוהול על ידי שוטר, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות". מהמחקר עולה תמונה עגומה של היעדר הרתעה משטרתית בכבישים ונראות נמוכה של ניידות אכיפה. עוד עולה מן הסקר כי רוב מוחלט של הנשאלים הירושלמים מעוניינים בחיזוק הנוכחות המשטרתית בכבישים. המחקר נועד לבחון את אפקטיביות האכיפה המשטרתית ואת מידת הנראות והחשיפה לאכיפה משטרתית בכבישים.

מהסקר באזור ירושלים עולה כי:

  • 56% מתושבי אזור ירושלים דרגו את האפקטיביות של פעילות המשטרה בכבישים בין 0-5 (מתוך 10).
  • 79% מהנשאלים העידו כי מעולם לא נערכה להם בדיקת אלכוהול על ידי שוטר.
  • 53% מהתושבים העידו כי מעולם לא נבדקו על ידי שוטר.
  • 36% מתושבי אזור ירושלים העידו כי הם רואים ניידות משטרה מבצעות אכיפה בכבישים בתדירות נמוכה ונמוכה מאוד.

     
    ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מהסקר עולה כי הציבור לא רואה מספיק את משטרת התנועה ולא מאמין שהיא כלי אפקטיבי במאבק בתאונות הדרכים. את הנתון הזה חייבים לשפר על ידי החזרת האמון של הציבור במשטרה ומיקוד פעילות אכיפה בעבירות מסכנות חיים. תאונות רבות היו יכולות אולי להימנע לו היו יותר ניידות ויותר שוטרים בכבישים. אין תחליף לנוכחות משטרתית בולטת בכבישים ובמקומות שבהם המשטרה ממקדת פעילות ניתן לראות ירידה בתאונות. המטרה היא לא לתת דוחות לנהגים אלא ליצור אווירה הרתעתית מונעת תאונות ומונעת עבירות תנועה. חסרות כ-200 ניידות לאגף התנועה ולכן כדי להפחית את תאונות הדרכים חייבים להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים שירתיעו עברייני תנועה מלסכן את החיים של כולנו.

    המחקר בוצע באמצע חודש נובמבר 2019 כסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 511 משיבים בגילאי 18 ומעלה יהודים וערבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.3%.


     
     
    x
    pikud horef
    פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
    פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה