מצפצפים על הרמזור: הירושלמים במקום הראשון



הנהגים בירושלים קיבלו הכי הרבה דוחות בגין חצית צומת באור אדום בשנת 2018, במקום השני הנהגים בתל אביב-יפו ובמקום השלישי הנהגים בחיפה

עוברים באדום . צילום: עמותת אור ירוק

מסתבר שנהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה. 26,484 דוחות נרשמו בשנת 2018 לנהגים שחצו צומת באור אדום, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. מהנתונים עולה כי בכל יום נרשמים 73 דוחות בממוצע לנהגים שלוקחים הימור על החיים של כולנו. בהשוואה לשנת 2017 נרשמה ירידה קלה של כ-230 דוחות ואילו בהשוואה לשנת 2016 נרשמת ירידה חדה (בשנת 2018) במספר הדוחות בשיעור של 22%.

פילוח הדוחות לפי ערים חושף כי הנהגים בירושלים קיבלו הכי הרבה דוחות בגין חצית צומת באור אדום בשנת 2018, כ-5,800 דוחות לנהגים ולנהגות שחצו צומת באור אדום, במקום השני הנהגים בתל אביב-יפו ובמקום השלישי הנהגים בחיפה. 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. אדם  אשר נכנס לצומת באור ירוק בטוח שהצומת פנוי אך פתאום מגיח רכב ופוגע בצדו של הרכב בעוצמה רבה. בכל שנה עשרות בני אדם נהרגים ונפצעים קשה בתאונות דרכים לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום. הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת, מצולם וייקנס בסכום כסף גבוה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה