מערך עיריית ירושלים למען אוכלוסיות מוחלשות בעיר



בדיון חירום שנערך היום (שני) בעיריית ירושלים הוחלט על מספר צעדים שיקלו על האוכלוסיות המוחלשות בעיר ביניהם מערך של מתנדבים שיפעל באוכלוסיות הזקוקות לסיוע

צילום: דוברות עיריית ירושלים
משבר הקורונה הביא למצב חסר תקדים, בו מערכות החינוך המיוחד והרווחה אינן פועלות כסדרן. מצב זה מקשה מאד על מאות ואלפי משפחות ירושלמיות. לכן, קיים ראש העיר, משה ליאון, מספר דיוני חירום שבהם הוחלט על שורת צעדים חסרי תקדים בהיקפם להקלה על אוכלוסיות מוחלשות בעיר ירושלים. 

בין הצעדים שינקטו החל מהיום:
1. שלוחות ייעודיות יפתחו במוקד 106 בנושאי רווחה וסיוע פרטני לתושבים. השלוחות יאוישו ע"י עובדי עירייה מיומנים שיתנו מענה פרטני ומקצועי לצרכי התושבים.
2. הקמת מערך בן אלפי מתנדבים שיפעל בקרב האוכלוסיות הזקוקות לסיוע בעת הזאת (קשישים, משפחות צמי"ד, חולים ומשפחות רווחה) ויספק מענה בתחומי החיים השונים (תמיכה, צרכים פיזיים, פנאי וכיוב'). 
3. בכל שכונה הוקם מטה חירום שכונתי בהובלת לשכת הרווחה השכונתית והמינהל הקהילתי, שיתכלל את המענה לצורך השכונתי.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "בזמנים קשים הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על סולידריות חברתית. לעזור אחד לשני, לסייע כמה שניתן במיוחד לאוכלוסיות שמתקשות להתמודד עם המצב אליו נקלענו. ירושלים תמיד הייתה דוגמא ומופת לערבות הדדית, וליחסים המיוחדים והחמים בין תושביה. אני בטוח שיחד נעבור את המשבר הזה מחוזקים ומלוכדים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה