לראשונה בהדסה הר הצופים: יחידת צנתורי לב



לראשונה בצפון העיר: המערכות הטכנולוגיות המתקדמות בעולם, קרדיולוגים מומחי צנתור לבבי והאפשרות לטפל בחולים לבביים הזקוקים לטיפול מציל חיים.

תמונה: דוברות הדסה

בביה"ח הדסה הר הצופים השיק יחידה לצנתורי לב שתספק שירותי רפואה דחופה לחולים שיבקשו לקבל טיפול מיידי במצבים של התקפי לב, הפרעות קצב או כל בעיה לבבית אחרת. מדובר בחדשות מרעישות עבור אלפי תושבי צפון העיר והישובים הסמוכים, אשר במקרה של ארוע לבבי נאלצים לנסוע מרחק  - שהינו קריטי בזמן מצב של אירוע לבבי, עד לבתי חולים אחרים בעיר. מעתה הם יקבלו מענה מקצועי ומיידי בהר הצופים.

יחידת הצנתורים החדשה צוידה בטכנולוגיות מן המתקדמות בעולם בתחום, הודות לתרומתם של ארגון USAID (ארגון של ממשלת ארה״ב) בתיווכו של ארגון נשות הדסה העולמי.

את היחידה מנהל ד"ר רוני אלקלעי, קרדיולוג בכיר ומנהל יחידת הלב, טיפול נמרץ וצנתור בהדסה הר"צ ולצידו ד"ר הישאם נסאר ופרופ' דיויד ליבוביץ' מהדסה הר הצופים וכן רופאי יחידת הצנתורים בעין כרם בהובלת פרופ' חיים דננברג.

"אנו מקווים שפתיחת יחידת הצנתורים הכי מתקדמת בעולם, הסמוכה לבתיהן, תעודד נשים לא להסס ולהתפנות לבית החולים אם חס וחלילה עולה הצורך, ובכך נמנע החמרה של מצבים לבביים ונציל חיים", אמר פרופ' חיים לוטן מנהל מערך הלב בהדסה. "לכל המטופלים שלנו – הזמן הוא גורם קריטי ובוודאי שעבור נשים שנוטות סטטיסטית להגיע מאוחר יותר בהשוואה לגברים. כעת, לכולם יש יחידת צנתורי לב בסמוך לביתם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה