כ- 80 מיליון שקל עלות שדרוג מכון טיהור שפכים שורק



חברת מפעלי ביוב וטיהור ירושלים (מבט"י) משדרגת את מכון טיהור השפכים שורק בעלות של כ-80 מיליון שקל. עבור שדרוג תהליך טיהור שפכים רכשה חברת מבט"י טכנולוגיה של ממברנות מחברת סואץ הצרפתית

מכון טיהור שורק: באדיבות הגיחון

שדרוג מכון טיהור השפכים שורק הוא אחד הפרויקטים המרכזיים שמובילה בימים אלה חברת מבט"י, זאת כדי להביא את מי הקולחים המשמשים להשקיה לרמה גבוהה יותר, באמצעות סינון מיוחד ויסודי. יצויין כי בישראל הדרישות לרמת מי הקולחים המושבים לטבע הן מהגבוהות בעולם.

מומחים בינלאומיים שונים ומומחים ישראלים נהלו מטעם מבט"י בדיקה של חלופות טכנולוגיות הסינון הקיימות בעולם, תנאי השטח של מכון הטיהור בשורק וכמות מי השפכים הדורשים טיפול והוחלט כי הסינון הממבראנלי יהיה התהליך הנכון והאפקטיבי ביותר לקבלת מי קולחים ברמה המבוקשת.

עם קבלת ההחלטה נהלה חברת מבט"י, בסיוע יועצים מקצועיים, מכרז לאספקת הפתרון הטכנולוגי והציוד. היקף הפרויקט הוא כ- 8 מיליון יורו – 40 מיליון ₪.

חברת סואץ הצרפתית זכתה במכרז והיא תהיה החברה אשר תספק את הממברנות המתקדמות. עם בחירת החברה הוגשה לאישור עיריית ירושלים תכנית מפורטת לצורך קבלת היתר בניה.

עלות השדרוג כולו כולל רכישת הטכנולוגיה, הגשת התוכניות ועבודות התשתית וההנדסה תהיה כ-80 מיליון שקל. העבודות יחלו ברבעון האחרון של שנה זו.

אבי בלשניקוב, יו"ר חברת מבט"י : "שידרוג מכון השפכים שורק והעבודה עם חברת סואץ תביא את ירושלים והמטרופולין לרמה גבוהה של טיפול בשפכים ובכך למובילה בנושא שמירה הטבע ואיכות הסביבה".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה