יקירי ירושלים לשנת 2020



נבחרו! 12 יקירי ירושלים להם יעניק ראש העיר ירושלים, משה ליאון, את עיטור הכבוד יקיר ירושלים ביום ירושלים הקרוב

עיטור יובא לאישור מועצת העיר ירושלים ביום חמישי 27.2.20.

יקרי ירושלים  נבחרו ע" וועדה מקצועית בראשות השופט דוד חשין,  והעיטור יוענק להם מידי ראש העיר, משה ליאון, על כך שהקרינו מאישיותם על העיר ותרמו תרומה ייחודית לירושלים. עיטור יקיר ירושלים מוענק ע"י ראש העיר ירושלים מאז שנת 1967.העיטור יובא לאישור מועצת העיר ירושלים שתתקיים מחר (ה'). אלה הזוכים בעיטור "יקיר ירושלים"

אלישר סולי:  משנת 1970 מתגורר בירושלים. כל העת בונה את ירושלים, ועוסק בפעילות למען הקהילה. סולי לא נח ולא שוקט כדי לקדם את העיר בכל דרך אפשרית. חבר בקהילות רבות, מעניק ממרצו  וניסיונו לאנשי העיר, וכל אלה במאור פנים, בכוונה שלמה ומבלי לצפות לכל גמול.

סולי אלישר. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

גאון יהורם: זמר, שחקן קולנוע ותיאטרון. נולד בירושלים. הקליט מאות שירים, רבים מהם על ירושלים, והוציא עשרות תקליטים בסגנונות שונים למבוגרים ולילדים. חתן פרס ישראל.

יהורם גאון. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

מנימוקי הוועדה: תרומתו לתרבות הישראלית, במהלך עשור התנדב למען עיריית ירושלים – חמש שנים כמחזיק תיק התרבות וממונה על פעילויות שעות הפנאי של האוכלוסיות המיוחדות. יהורם גאון יזם את פרוייקט צמ"יד.

פרופסור גוטליב שמואל: מבכירי הקרדיולוגים בארץ, חוקר מוביל בתחום האפידמיולוגיה של מחלות לב וכלי דם. ירושלמי, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. שימש כחוקר בכיר בעמותה למניעת התקפי לב בבית החולים ופרסם מאות מאמרים ומחקרים. עם פרישתו ממשיך לשמש כיו"ר החוג הירושלמי לקרדיולוגיה ועוד.

פרופסור גוטליב שמואל. צילום: דוברות עיריית ירושלים

עו"ד גרין יאיר: הגיע לירושלים עם סיום שירותו הצבאי, ולצד עיסוקו במשפטים, הוא עוסק שנים רבו בעיר בפעילות ציבורית בהתנדבות. בין היתר, ייסד את קרן גרין לעידוד לימודים וחינוך.

עו"ד יאיר גרין. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

טובול עליזה: ב-1956 עברה להתגורר בירושלים. עבדה כמדריכה חינוכית לילדים חירשים-אילמים ובמקביל התמחתה בהוראה שלהם. בהמשך הייתה מורה בבית ספר אליאנס להוראת אילמים-חירשים. ב-1973 הקימה מעון משפחתי שהפך לפנימייה קהילתית לילדי ירושלים – וזה מפעל חייה. על כך הוענק לה גם פרס ראש הממשלה 'מגן לילד' ופרס בכורה. 

עליזה טובול. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

ירום מלכה: ילידת 1948. ב-1966 החלה לעבוד כמורה לאומנות באופקים ובבאר שבע.

בת 22 עברה לירושלים והייתה מורה לאומנות בקסטל ורכזת אומנות לפעילות של מתנדבים בפרויקט לרתוקי בית. בת 48 הקימה את ארגון אם הבנים שמעניק תמיכה חברית ורגשית לאימהות ולילדים במשפחות חד-הוריות בעיר. זכתה באותות הוקרה שונים, בין היתר אות הוקרה לנשים פורצות דרך מטעם עיריית ירושלים והמועצה לקידום האישה.

מלכה ירום. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

כהן חיים: נולד בספרד. עלה לארץ ב-1950 והתגורר במעברת תלפיות. בשנת 1965 התקבל לעבודה בעיריית ירושלים כמדריך נוער בשכונות. בה בעת השלים את לימודיו במדרשה לעובדים חינוכיים-סוציאליים והוסמך גם למורה דרך. היה ממייסדי ארגון נוער וחברה בישראל והיה יו"ר ארגון עובדי עיריית ירושלים ויו"ר האגף לאומניות ואירועים. ב-1988 נבחר למועצת העיר ולהנהלתה. כיום יו"ר ארגון קהילות צפון אפריקה בירושלים, יו"ר המרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה בירושלים, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית וסגן הנשיא העולמי, חבר דירקטוריון קק"ל וחבר ההנהלה הציונית המורחבת. 

חיים כהן. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

הרב סמואלס קלמן: נולד בקנדה. ב-1977 הוסמך לרבנות. ב-1978 הוסמך לסופר סת"ם. בשל מוגבלותו של בנו השני (חירש, עיוור ומוגבל מוטורית), הקדיש את חייו לסיוע למוגבלים. בין 1990 ל-2020 עסק, במסגרת עמותת שלווה שבירושלים, בפיתוח של תוכניות חדשות למעטפת חינוכית שיקומית לאנשים עם מוגבלות ולבני משפחותיהם. זכה בין היתר בפרס ירושלים ע"ש טדי קולק למנהיגות ומצוינות חברתית, ופרס הנשיא למצוינות. 

הרב סמואלס קלמן.  צילום: באדיבות עיריית ירושלים

פולק-ריין אירן-חנה: בוגרת ומוסמכת מהאוניברסיטה העברית שבירושלים. הייתה מורה להיסטוריה ומנהלת אגודת המדענים היהודים האורתודוכסים. בהמשך הייתה מנכ"ל מנהלת הר נוף ועוזרת ראשית למנהל המחלקה לארצות דוברות גרמנית בקרן ירושלים. משנת 1996 היא מנהלת המחלקה.  

פולק-ריין אירן-חנה. צילום: דוברות עיריית ירושלים

פרופ' פרץ תמר יבלונסקי: ממלאת מקום המנהל הכללי של בית החולים הדסה שבירושלים, ומנהלת מכון שרת לאונקולוגיה (משנת 1994). ראש הקתדרה ע"ש לורנס שאכט באונקולוגיה. פרופ' מן המניין בפקולטה לרפואה. כתבה מאות מחקרים. טיפלה באלפי חולים. הדריכה סטודנטים לתארים מתקדמים ברפואה. 

פרופ' פרץ תמר יבלונסקי. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

הרב פרופ' שטיינברג אברהם: מנהל היחידה לאתיקה רפאית במרכז הרפואי שערי צדק שבירושלים; מנהל יד הרצוג והאנציקלופדיה התלמודית; עורך ראשי של המיקרופדיה התלמודית; זכה, בין היתר, בפרסים ובאותות על עבודתו (פרס ישראל, פרס גרטה שוורץ, פרס אברמוביץ-צייטלין, פרד הרב קוק ועוד).

הרב ופרופ' שטיינברג אברהם. צילום: באדיבות עיריית ירושלים

הרב שלזינגר אליהו: נולד בצ'כוסלוביקה. עלה לארץ כתינוק. התמנה לרב של שכונת גילה, כרב השכונה הצעיר ביותר בירושלים. חיבר ספרים רבים. היה פוסק של המועצה הדתית בענייני כשרות ועירובין. משמש גם אב בית דין בבית הדין לממונות של מכון אריאל. היה שותף בסיורים של ארגון מזהירי שבת בשוק מחנה יהודה.

 הרב אליהו שלזינגר. צילום: עיריית ירושלים

 

 ראש עיריית ירושלים, משה ליאון הודה ליו"ר הוועדה, השופט דוד חשין ולחברי הוועדה אשר בחרו את מקבלי העיטור וציין: "זו התרגשות גדולה עבורי להעניק את פרס יקיר העיר ירושלים לאנשי העיר אשר פועלים במשך שנים רבות למען העיר ותקנו תרומה מהותית לבירת ישראל ולעם ישראל".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה