יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים: היום יצאו לרחובות ירושלים כלות אזוקות



לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, יצאו ביום ראשון כלות אזוקות למרחב הירושלמי בכדי לזעוק: "סרבנות גט היא אלימות". עם יציאת הסדרה "מתיר עגונות" אומרת אורית להב, מנכ"לית עמותת "מבוי סתום", המפעילה את המיצג החי: "הבעיה קיימת כבר שנים, השיח הציבורי סביב הנושא אמנם התרחב, אבל זה לא מספיק"

צילום: עידן אבישר
לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, החליטו בעמותת ״מבוי סתום״, המסייעת לנשים מסורבות גט ועגונות, לצאת לרחובות ירושלים ולזעוק את זעקתן של מסורבות הגט והעגונות במסר חד וישיר: "סרבנות גט היא אלימות". 
אלימות נגד נשים, על כל גווניה, מתרחשת כל הזמן במרחב הציבורי וכן במרחב הפרטי. 1 מתוך 5 נשים, שנמצאת בתהליך גירושין, חווה סרבנות גט. נתונים אלו הם מספר קטן מתוך מגוון דוגמאות של אלימות שחוות נשים במציאות היום.

בעזרת חניכות תוכנית שנה ב' של ארגון ״החלוץ״ יצאו היום, ראשון, בשעה 14:00 כלות אזוקות ויסתובבו בכיכר ציון וברחבת התחנה המרכזית. המיצג יידמה את תחושת חוסר האונים והכבילות שחוות נשים מסורבות גט ועגונות, אשר ניצבות בפני מבוי סתום ללא תחושת מוצא תחת חסותה של המדינה.

המציגות יהיו לבושות בשמלות כלה שנתרמו עבור המיצג על ידי תיאטרון ״משו משו״- תיאטרון קהילתי לשינוי חברתי. לצד הכלות יעמדו חניכים משנה ב' שתפקידם יהיה לדבר עם הציבור במקום, להסביר את התופעה, להעלות שיח ומודעות לנושא. 
*אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום"*: "סרבנות גט היא אלימות לכל דבר והיא מתרחשת בחסות המדינה ובתי הדין הרבניים. דרוש שינוי אמיתי ברבנות על מנת למגר באופן גורף את התופעה. הגיע הזמן להפסיק את האלימות הממוסדת הזו כלפי נשים. זה בר ביצוע ויפה שעה אחת קודם".

המיצג יתקיים בשני מוקדים בירושלים-כיכר ציון ורחבת התחנה המרכזית בשעה 14:00.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה