הרב אליעזר ברלנד נעצר בפשיטה משטרתית; שוטרים נפצעו בעימותים



מנהיג קהילת "שובו אחים" נעצר בירושלים יחד עם חשודים נוספים, בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. במהלך המעצרים אבנים יודו על השוטרים במעצר, שניים נפצעו קל

בתום חקירה סמויה, פשטו בשעות הבוקר (ראשון) המוקדמות כוחות המשטרה ועצרו את הרב אליעזר ברלנד במהלך פשיטה על ישיבת "שובו בנים" בירושלים, וחמישה בני אדם נוספים מהקהילה נעצרו בחשד לקבל דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים. במהלך המעצרים החלו מפרי סדר ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו 2 שוטרים.


עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי, הרב ברלד , בן 82.

החקירה התמקדה בשני מישורים עיקריים:

המישור הפלילי, איסוף ראיות ועדויות נגד החשודים, שפעלו עפ"י החשד תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא.

המישור הכלכלי, בו הצליחו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, לחשוף תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים, שעפ"י החשד הלבינו החשודים באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק ששימשו להם כפלטפורמה.

פשיטה על ישיבת "שובו בנים". צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, שהגיעה כאמור הבוקר לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים (שנות 20-80, ירושלים). אנו מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם". אנו קוראים לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה