הממשלה תאפשר לשב"כ לאכן חולי קורונה



הממשלה אישרה הערב (ראשון) תקנות לשעת חירום שיאפשרו לשב"כ לאכן את מיקומי הטלפונים הסלולריים של חולי קורונה ומי ששהו בסביבתם ב-14 הימים שקדמו לאבחונם כדי ליידע אותם באמצעות הודעת סמס שעליהם להיכנס לבידוד

צילום: shutterstock אילוסטרציה

לפי המתווה החדש השב"כ יהיה אחראי על איתור אנשים שנחשפו לחולי קורונה וקיים חשש שנדבקו. השב"כ יבדוק לאחור באמצעות איכונים סלולריים אילו מכשירי טלפון היו בסביבתם של חולי קורונה בתקופה הרלוונטית.

הנתונים יועברו למנכ"ל משרד הבריאות ולאחראית על בריאות הציבור במשרד הבריאות שיהיו אחראים על שליחת הודעות SMS לכל האזרחים הרלוונטיים עם הנחיה להיכנס לבידוד.

בהחלטת הממשלה נכתב כי חל איסור מוחלט על כל רשות מרשויות המדינה לעשות במידע שימוש וכי כל שימוש אחר במידע מלבד ההתמודדות עם משבר הקורונה יהיה עבירה פלילית. בהחלטת הממשלה נכתב כי לשב"כ לא יהיה חלק באכיפה או ניטור של חייבים בבידוד.

ההחלטה אמנם התקבלה, אך עד כה לא הועברה בקשה לוועדת השירותים החשאיים, ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לאשר את התקנות הנלוות לה - מהלך שיוציא את ההחלטה אל הפועל. אלא שוועדת המשנה צפויה להתפזר מחר עם השבעתה של הכנסת ה-23.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה