הושגה פשרה: רחוב הקבלן לא יוחלף



לאחר התנגדותם של משפחת 'הקבלן'- יצחק עבוד לוי, שעל שמו הרחוב המיתולוגי בירושלים, לשנות את שם הרחוב על שם הרב עובדיה יוסף, הושגה פשרה. שמה של שכונת הר נוף ישתנה והיא תיקרא 'נאות יוסף' ורחוב הקבלן יישאר כשמו

הרב עובדיה יוסף זצ"ל. צילום: פלאש 90
היום (ה), ביום השנה השישי לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צפוי ראש העיר ירושלים, משה ליאון, להודיע על שינוי שמה של שכונת הר נוף לשכונת 'נאות יוסף' על שמם של שני המנהיגים הרוחניים הבולטים שפעלו בירושלים בעשורים האחרונים: מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומרן הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל. זאת בעקבות פשרה שהושגה בין משפחתו של יצחק עבוד לוי, שהיה מגדולי הקבלנים בירושלים, שמחו על הכוונה להחליף את שמו של רחוב 'הקבלן' על שם הרב עובדיה יוסף. 

בתחילת החודש, כאשר פורסמה ההחלטה על שינוי שמו של הרחוב, התראיין יוסי חביליו, חבר מועצת העיר בועדת השמות, לרדיו ירושלים והבטיח כי יפעל על מנת לסייע למשפחתו של יצחק עבוד לוי שהביעו התנגדות להליך. חביליו יזם פגישה בין משפחתו של יצחק עבוד לוי למשה ליאון וביום חמישי שבוע שעבר, הושגה הפשרה.

יוסי חביליו: "אני שמח ששם הרחוב לא ישונה. אני רוצה לציין שגם לרדיו ירושלים היה חלק בעניין. אני התראיינתי ברדיו ואמרתי שאני מבקש לקיים פגישה דחופה בעניין של ראש העיר עם המשפחה, בעקבות הראיון התקשרו אליי נציגי המשפחה, בתוך שלושה ימים נקבעה פגישה ובעקבות הפגישה והתנגדות המשפחה, השתכנע ראש העיר שלא לשנות את השם ולמצוא פיתרון אחר להנצחת הרב עובדיה יוסף".

ההחלטה ששכונת הר נוף ישתנה והיא תיקרא 'נאות יוסף' התקבלה ע"י ראש העיר ומטרתה היא להנציח את כבודם של שני מאורי הדור שאינם עוד. ההחלטה תובא להחלטת וועדת השמות של העירייה, ושינוי השם באופן פורמלי צפוי להתרחש כבר בתקופה הקרובה בכפוף לאישור מועצת העיר.
הרב עובדיה יוסף היה מנהגי חברתי ומהפכן, כזכור על שמו רשומות כמה החלטות ששינו את פניה של המדינה כולה כמו סוגיית העלאת יהודי אתיופיה כשפסק את פסיקתו המפורסמת ובה אמר: "הם יהודים לכל דבר".

פסיקה נוספת מפורסמת של הרב היא התרת העגונות של חללי מלחמת יום כיפור לאחר שהקים את בית הדין הרבני בביתו הפרטי. בסוף 1973, אחרי מלחמת יום הכיפורים, קיבל הרב הראשי לישראל, מרן הרבה עובדיה יוסף זצ"ל, פנייה מהרב הצבאי הראשי, תא"ל מרדכי פירון. על הפרק היו כמעט אלף תיקים של נעדרי צה"ל שנשארו בשטח, כולם גברים נשואים. הרב יוסף, שהיה בתחילת דרכו כרב ראשי אך התבלט כפוסק בעל שיעור קומה, נטל על עצמו את אחת המשימות ההלכתיות הסבוכות ביותר מאז קום המדינה, והתמנה לאב "בית הדין לענייני עגונות" של צה"ל שפעל במהלך 1974.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה