הדטאתון הרביעי של עיריית ירושלים יוצא לדרך



ה"דטאתון" הינו מיזם סוחף – 24 שעות של תחרות לפיתוח יוזמות חינוכיות ויציאה מגבולות הלמידה כפי שכולנו מכירים אותה. ראש העיר משה ליאון: "אני מזמין את כולם לבוא ולהפוך חלומות חינוכיים למציאות"

הדטאתון שנה שעברה. צילום: שרה סולמון

רוצים לקחת חלק בעיצוב חינוך העתיד? עיריית ירושלים מזמינה אתכם להשתתף במיזם הדטאתון החינוכי הרביעי בירושלים - תחרות פיתוח יוזמות חינוכיות בת 24 שעות.

ה"דטאתון": תחרות פורצת דרך וייחודית - פיתוח יוזמות חינוכיות בת 24 שעות.  השנה התחרות תעסוק בעידן הלמידה - כיצד יוצרים למידה לאורך כל החיים? כיצד ניתן לפתח למידה עצמאית ויעילה שתלווה את הלומדים במהלך חייהם? כיצד רוכשים ידע ומיומנויות בתחום הרגשי- חברתי? מהי התשתית המיטבית ללמידה מתמדת?

בשלוש השנים האחרונות התקיימו שלוש תחרויות עם 240 צוותים מתמודדים, 390 מנטורים ושופטים, 1,783 יזמים חינוכיים ו- 970,000 גויסו לתמיכה במיזמים. בתוך כך, מספר יוזמות שפותחו במסגרת הדטאתון, זכו בתחרויות ולאחר תהליך ליווי של מינהל החינוך כבר פועלות במערכת החינוך במספר בתי ספר בעיר: לדוגמא, המיזם "נקודה טובה" שזכה בתחרות הדטאתון 2019, לפיתוח שיח חיובי בין מורים, הורים ותלמידים פותח על ידי מורות מבית הספר ממ"ד הרובע, עובד בבית הספר זו השנה השנייה ובימים אלו מפתחות אותו המורות בתכנית אד סטארט היוקרתית של משרד החינוך.

מיזם "אלבסמה" (החיוך) של בית הספר אלבסמה לילדים עם אוטיזם בבית חנינה, הוא מיזם המסייע לילדים על הרצף ליצור סדר יום ולהתמודד עם שינויים. בית הספר מפעיל את המיזם וממשיך פיתוח עם יחידת "כרמל 6000". בית הספר קשת, עוד בדטאתון הראשון, התחיל בפיתוח מודל של למידה מותאמת אישית במתמטיקה. כיום פועלת בבית הספר קהילת למידה אשר פועלת בשיתוף עם בתי ספר נוספים, והילדים לומדים חשבון באופן פרסונלי המותאם לידע שצברו ולמיומנויות שאספו במהלך הדרך.

בעירייה מאמינים כי הרעיונות והפתרונות הטובים ביותר לשיפור החינוך נמצאים ב"שטח": המורה, התלמיד, בתי הספר, ההורה והיזם החינוכי, וכי כל שעלינו לעשות הוא ליצור קרקע פורייה לפיתוח וחשיפת רעיונות אלה. בעירייה מתחייבים ללוות, להטמיע ולהפיץ את הרעיונות הטובים שיועלו בתחרות במערכת החינוך העירונית.

התחרות פתוחה לציבור הרחב: הורים, תלמידים, מורים, יזמים וכולם!

התחרות תתקיים במוזיאון המדע בירושלים ביום חמישי, 16 בינואר 2020 בשעה 11:00 ותסתיים ביום שישי, 17 בינואר בשעות הבוקר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "החינוך הירושלמי מוביל! הצוותים החינוכיים בירושלים חותרים למצוינות ומביאים חינוך משובח, איכותי ומוביל. ה"דטאתון" הינו מיזם סוחף – 24 שעות של תחרות לפיתוח יוזמות חינוכיות ויציאה מגבולות הלמידה כפי שכולנו מכירים אותה. אני מזמין את כולם לבוא ולהפוך חלומות חינוכיים למציאות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה