בכפוף לשימוע: כתב אישום נגד בכירים ב'רמי לוי תקשורת'



פרקליטות מחוז ירושלים שוקלת להעמיד לדין בכפוף לשימוע, בכירים בחברה שעל פי החשד השתמשו בהזדמנויות רבות במערכת מידע, בניגוד לדין, לצרכים אישיים ועסקיים

צילום: פלאש 90



פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבאי כוחם של  חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ", ובעלי תפקידים בחברה ובחברת האם כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות פגיעה בפרטיות. החשודים בביצוע העבירות הם מנהל החברה אופיר אטיאס, שלמה ג'וליאן, אחראי אבטחה בחברה, שמואל לוי סמנכ"ל בחברת "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ" ואפרים יהודאי קב"ט ראשי בחברת "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ".

בשנת 2011 קיבלה חברת "רמי לוי" רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי רדיו טלפון נייד, בהתאם לכך התקשרה חברת רמי לוי עם חברת פלאפון תקשורת בע"מ וקיבלה ממנה גישה למערכות הפעלה שונות של פלאפון, בין היתר למערכת המתעדת נתוני תקשורת ומאפשרת להפיק פלטי שיחות ואיכונים. המערכת נועדה לשימושן של חברות תקשורת לצורך מניעת הונאות ולמטרה זו בלבד.

על פי החשד בין השנים 2011-2016 בוצעו מאות בדיקות במערכת, בניגוד למטרת מאגר המידע. החשודים, איש לפי חלקו, ניצלו לרעה את המערכת על מנת להתחקות, לבלוש ולחקור אודות אנשים, עובדי החברה ושאינם עובדי החברה, בלא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם. זאת עשו החשודים לצרכים שונים – אישיים ועסקיים, בהזדמנויות רבות ושונות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או ביקשו הם לברר באמצעות מאגר הנתונים שהופקד בידם.

כך למשל, בשנת 2013 על רקע פריצה לביתו של אטיאס ועל מנת לאתר חשודים בביצועה, ערך ג'וליאן, לבקשתו של אטיאס, בדיקות במערכת על מספרי הטלפון של אנשים שונים. במקרה אחר ביצע ג'וליאן בדיקה במערכת על  מספרו של אדם בשל תביעה קטנה שהגיש כנגד חברת "רמי לוי". במקרה נוסף, ביצע ג'וליאן בדיקות במערכת על מספרם של עיתונאים וזאת על רקע כתבה שלילית שפרסמו על החברה. בדיקות נוספות נעשו לעובדי חברת בת של "רמי לוי" על רקע חשד להקמת ועד עובדים.

הבדיקות המופיעות בכתב החשדות נערכו שלא למטרה לשמה הוקם המאגר ושבגינה נמסר המידע ומבלי שהתקבלה הסכמתם של הנבדקים, תוך הפרת חובת סודיות שנקבעה בדין לגבי ענייניו הפרטיים של אדם ובאופן המהווה בילוש או התחקות אחרי אדם, העלולים להטרידו, ובניגוד להוראות הדין בדבר שימוש במאגר מידע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה