בויאר פנה לבית המשפט: פרויקט פינוי-בינוי המתוכנן בקרית היובל פולש לשטח הפנימיה



בעתירה שהוגשה החודש תובעת "האגודה לקידום החינוך", אשר בויאר נמנה על מוסדותיה, את ביטול תכנית הפרויקט בעמק היובל שאושר לפני חודשיים

ההריסה הראשונה בקרית יובל. שדרות היובל. צילום: נעמי זידמן /קרסו נדל"ן- קדמת היובל
"האגודה לקידום החינוך", שמפעילה את בית הספר והפנימיה על-שם מיי בויאר, עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד עיריית ירושלים והועדה המחוזית לתכנון ובניה. בעתירה טוענת האגודה התכנית להתחדשות עירונית "עמק היובל", תכנית פינוי-בינוי בשכונת קרית היובל שאושרה לאחרונה בועדה המחוזית לתכנון ובניה, פוגעת בשטחה.

האגודה טוענת כי בתכנית "עמק היובל" שאושרה במרץ האחרון, חלה טעות תכנונית חמורה, שתגרום לכך שהפרויקט יחדור בעשרות מטרים לתוך שטח המוסד החינוכי,  באופן שיפגע מהותית בהתנהלות היום יומית של בית הספר ופנימיית "בויאר".

מקורה של הטעות בתשריט שגוי שהגיש משרד המדידה ששכרה העירייה, על פיו תוכננה שכונת "עמק היובל". לפי התשריט תוכנן במערב השכונה מבנה ציבור בן 3 קומות המיועד לכלול בית כנסת ואשכול גני ילדים. בעקבות הטעות תוכנן המבנה בקו אפס לשטח בית הספר, כלומר, קיר המבנה של בית הכנסת ושלושת גני הילדים עתיד להיבנות בצמוד לשביל הגישה המשמש את ילדי בית הספר, ומעבר לגדר בית הספר.

המבנה הציבורי המתוכנן עתיד להיבנות מעל כביש הגישה של הפנימייה, אשר משמש כשטח אימונים לתלמידים בשיעורי הספורט של בית הספר, ולכניסת רכבים של הפנימיה. כיום מגודר השטח ובשער הכניסה עומד מאבטח המוסדות החינוכיים, ובתכנון שאושר הופך כביש הגישה לכביש חיצוני, שעשוי להיות עמוס לאורך כל שעות היום, ושעלול לסכן את תלמידי הפנימיה ובית הספר הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה בטחונית.

 בבית הספר ע"ש מיי בויאר לומדים כ-1000 תלמידים מכיתה ז' עד י"ב. 260 תלמידים מתוכם מתחנכים ולנים בפנימיית בויאר, השוכנת בצמוד למבנה בית הספר.

האגודה לקידום החינוך, המפעילה את בית הספר ופנימייה על שם מיי בויאר, הגישה את התנגדויותיה על התכנית לועדה המחוזית לתכנון ובניה, אולם מרבית ההתנגדויות נדחו, והתכנון השגוי נותר על כנו.

כעת עתרה "האגודה לקידום החינוך" לבית המשפט המחוזי, בדרישה לשנות את התכנית באופן שלא יפגע בשטח האגודה. בעתירה תומכים גם הורי תלמידי הפנימיה אשר הגישו בעצמם התנגדויות כנגד התכנית, שאף הן נדחו ברובן.

עו"ד דרור גדרון, מגיש העתירה בשם האגודה לקידום החינוך: "זו הזדמנות אחרונה עבור הועדה המחוזית לתכנון ובניה לתקן טעות תכנונית שאולי נראית שולית בשרטוטים, אך בפועל תעלה בסיכון ילדי בית הספר בויאר, ששביל הגישה בו הם מקיימים את שיעורי ההתעמלות יהפוך לכביש ציבורי, ולילדי פנימיית בויאר, שהגישה אליהם, שעד כה אובטחה על ידי מאבטח, תיפרץ ותהיה נגישה לכל החפץ בכך. העתירה שהגשנו נובעת מאחריות האגודה בראש ובראשונה לבטחונם האישי של תלמידיה"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה