איך ניתן לשפר ולחזק את זוגיות בחמישה מהלכים



כולנו כמהים למערכת זוגית טובה מהנה. לזוגיות שמכילה בתוכה אהבה וכבוד.
זוגיות מושתתת חברות.
אך עם השנים אנחנו מתחילים לזלוג לצדדים. פחות משקיעים, פחות ספונטניים, פחות נחמדים, פחות סבלניים. אנחנו נמצאים במסלול מהיר בחיינו ולא מפנים זמן לבני הזוג שלנו.

.

מחקרים מראים שאם אנחנו רוצים לשמר את הזוגיות שלנו אנחנו צריכים ליזום מהלכים ולא לחכות שיקרו דברים. עצם יצירת מהלך אנחנו עוצרים ומשנים את הלופ שנכנסו אליו, ומשנים מסלול מחדש .אנחנו יוצרים דינמיקה חדשה בזוגיות ומפחיתים את הסיכויים לגירושים.

אני בחרתי בחמישה מהלכים שיכולים לאפשר לכם לחזק את הזוגיות שלכם ולשפר אותה.

1. האינדיבידואל בקשר הזוגי-
אחד מהנושאים שאני מרצה עליהם ומכוונת זוגות הנמצאים בטיפול, הוא  לשמור על ה"אני" שלי בתוך הזוגיות. לעשות את מה שאני אוהבת ולשים לב לאינדיבידואל בתוך הזוגיות.  הדגש הוא  לשים לב שאין אנחנו תלויים בבן הזוג שלנו .זאת אומרת, אם ישנן בעיות בקשר הזוגי ואנחנו חושבים שבן הזוג אחראי על האושר שלי על הבעיות שלי הוא צריך לדאוג לי שאהיה שמחה שאממש את עצמי. זה ממש לא כך. תשמרו על האושר והשמחה  הם אלה תלויים בכם. ואתם האחראים הבלעדיים לכך. זוהי בחירה שלכם בלבד ולא של בן או בת זוגכם.

2. לתחזק את המיניות-
המגע האינטימיות מאוד חשובים בקשר הזוגי. אנחנו צריכים לדעת לתעדף את המיניות במערכת  הזוגית.  במרוץ היום אנחנו עסוקים בכל כך הרבה דברים שאנחנו מניחים בצד את המיניות ואנחנו נוטים להתעסק בגידול הילדים, בדברים השוטפים של הבית, בקריירה  שלנו. במקרים כאלו כדאי לקבוע דייט לסקס. לנעוץ ביומן זמן שבו אתם מפנים לדייט מיני. זה יכול להיות בערב כשהילדים הלכו לישון או בבקר אם מתאפשר

כשהילדים במסגרות החינוך. העיקר למצוא את היום והטיימינג הנכון לשני בני הזוג וליצר מגע מיני.

3. שמור על הביחד בתוך הזוגיות
זהו כוח בבית. לפעמים אנחנו נמצאים בנקודות משבר או קושי מחוץ למערכת הזוגית שלא קשורים לזוגיות .זה יכול להיות קושי בעבודה, קושי מול חברים. הכוח בזוגיות מאפשר לנו ליצור זמן הקשבה. זה אומר שאני זקוקה לבן\בת הזוג שלי שיקשיבו במלא תשומת הלב לקושי שיש לי ויהיה שם איתי. אין ציפייה שהוא או היא ייפתרו לי את הדילמה, אך יש צורך להקשבה מלאה לבן הזוג.מצב זה יוצר עוגן בקשר. מאפשר לי לדעת שיש לי על מי לסמוך.

4. חוש הומור
אנחנו עוברים רכבת הרים בזוגיות. ישנם עליות ומורדות, בכל רגע נתון על רצף הזוגיות אנחנו  נמצאים במקום אחר. אנחנו נשאבים למציאות שלעיתים אינה נעימה או שהיא  מהירה מידיי. מציאות שבה אנחנו "מתקתקים"  את הבית, מפעילים מכונה כביסה ,תולים כביסה, מנקים, מסיעים את הילדים לחוגים, לוקחים לחברים, אנחנו באינטנסיביות יום יומית. חוש הומור בזוגיות מאפשר לנו להקליל את  הקשר.  בדיחות אישיות ,הומור אישי שרק אני והוא מבינים יוצר קרבה אישית, שפה נוספת בקשר הזוגי. להתבדח על הדברים גם כשהם קשים ולא תמיד נעימים.  הקלילות יוצרת מעין חוזק בקשר הזוגי .

5. ליצור מגבירי אושר-
ליצור את הרגיעים שהם שלנו ליצור חוויות משותפת שמייחדות אותנו. לתכנן את החופשה הבאה, למצוא תחביב משותף. כיום ברוב המקרים שאני נתקלת בהם. זוגות יצרו לעצמם תחביבים אישיים שאינם כוללים את בני הזוג שלהם. הוא יכול למצוא תחביב בריצה וישקיע את זמנו באימונים והיא תמצא לעצמה תחביב בקרמיקה ותתמקד ביצרתיות.זה בסדר ונהדר. אך  צריך גם  לדעת לשלב וליצור חוויה משותפת ,אהבה משותפת יוצרת  ומחזקת את אינטימיות בזוגיות.

מאת:
הילה אוחיון היא יועצת זוגית, מינית, משפחתית. מנחת הורים מוסמכת, מאמנת ילדים ומבוגרים מאותגרי קשב וריכוז.

אתר - WWW.HILA-OHAYON.CO.IL    מייל:   [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה