לפני כשבוע פורסם סרטון שצולם על ידי מצלמות חברת 'נתיבי ישראל' בו רואים פעוט כבן שנה וחצי שנופל מרכב שחצה את צומת כוכב יאיר. הפעוט שלא היה חגור בחגורת בטיחות, נפל מהרכב ממש באמצע הצומת ובמזל גדול נפצע באורח קל בלבד.

כ-129 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2018, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2017 מדובר בעליה של כ-14% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-112 אלף דוחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2018 נהרגו 24 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא היו רתומים לעומת 22 בני אדם שנהרגו בשנת 2017. בשנת 2018 נפגעו 244 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות/רתומים.

בין השנים 2018 ל-2017 ירדה כמות הדוחות שרשמה המשטרה למי שנתפס נוסע ללא חגורה בירושלים ב-14%, בתל אביב נרשמה ירידה של 9%, ובחיפה ירידה של 25% בדוחות. בפתח תקווה ירדה כמות הדוחות בין השנים הללו ב-23% וברמלהנרשמה ירידה של 65% בדוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. בעיני רבים נתפסת חגורת הבטיחות כאביזר בסיסי שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים, אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה מספיק אכיפה, מספיק הרתעה ונראות משטרתית גבוהה בכבישים ניתן יהיה לצמצם את התופעה, למנוע מאנשים לנסוע לא חגורים ולצמצם את מספר הנפגעים".

הירושלמים – מובילים במספר הדוחות:  בשנת 2018 נרשמו בעיר 4,695 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. בשנת 2017 נרשמו בעיר 5,464 דוחות.