איך להימנע מתשלום ביטוחים מיותר?



כולנו אוהבים לחסוך בכסף, ולכן אנו מחשבים את הוצאות האשראי בכל חודש ומקפידים שלא לשלם טיפ מיותר למלצר. אבל כשהעניין מגיע לביטוחים, אנו נוטים לסמוך על מקצוענים ומשלמים מבלי לדעת שלעתים אנו משלמים פעמיים על מוצר שאיננו צריכים. כך, לא אחת קורה שהמבוטח משלם בכל חודש על ביטוח כפול שאינו מועיל לו.

 

כפל ביטוחים אינו מעניק לכם זכויות יתר

טעות נפוצה לחשוב שאם אתם משלמים פעמיים על ביטוח בריאות, הרי שגם כאשר תזדקקו לו, תקבלו פיצויים כפולים. העניין הוא שבמקרה של פגיעה, אתם מקבלים את הפיצויים שהוגדרו לכם מראש. כך יוצא שאתם משלמים על אותו המוצר פעמיים בכל חודש מבלי שתרוויחו דבר מהעניין.

איך נוצר מצב של ביטוחים כפולים

יועץ ביטוח ופנסיה מקצועי יוכל להגיד לכם שקיימים כמה מצבים שבהם ניתן "לזכות" בביטוח כפול. ראשית, לעתים מנצל סוכן הביטוח את בורותו של המבוטח בתחום הביטוחים וגורם לו להירשם לתכנית מיותרת. במקרים אחרים המבוטח אינו זוכר שרכש כבר ביטוח חיים או בריאות, ולכן רוכש אותם שוב מחברה אחרת. שנית, ייתכן שהמבוטח משלם ביטוח קבוצתי בעבודה ועדיין מחליט לרכוש גם ביטוח פרטי. ושלישית, בעת רכישת מוצר מסוים, רוכש המבוטח גם ביטוח כפול. לדוגמה, מבוטח המעוניין לבצע ביטוח לחו"ל, עלול לרכוש על הדרך גם ביטוח חיים וביטוח בריאות מבלי להבין זאת..

איך נוכל להימנע מתשלום עבור ביטוחים מיותר

תופעת הביטוחים הכפולים צוברת תאוצה בישראל, אך ניתן בהחלט להימנע ממנה. אלה כמה דרכים לעשות זאת:

  • לפני שחותמים, בודקים – אם מתקשר אליכם סוכן ביטוח ומציע לכם תכנית לביטוח חיים, כדאי לבדוק אם לא קיים כבר ביטוח כזה. גם אם התכנית נשמעת לכם מפתה ומשתלמת, מומלץ לבחון היטב את הדברים. אחרת אתם עלולים לשלם על אותו המוצר פעמיים.
  • מתייעצים עם מומחה – כדאי לבצע בדיקת פנסיה ובדיקת ביטוחים עם איש מקצוע כדי לבדוק אם יש לכם ביטוחים כפולים. אדם המבין בתחום יוכל לסייע לכם לעמוד על ההבדלים שבין הביטוחים ולייעץ לכם לגבי הביטוח המשתלם יותר שכדאי להשאיר.
  • ביטוחים במשכנתא – מי שרוכש משכנתא חייב גם לרכוש ביטוח חיים, וכך עלול המבוטח לשלם גם על הביטוח החדש וגם על ביטוח חיים קיים. משום כך, מומלץ לבחון היטב את כל מרכיבי התשלום שבמשכנתא.
  • פונים לחברת הביטוח הנכונה – כדאי לפנות לחברת ביטוח טובה אשר מקפידה לפעול לפי הנהלים, חברה אשר מספקת מידע מלא ללקוח.

האיש שימצא עבורכם את הביטוחים הכפולים

אמנם קיימים היום מנועי חיפוש מתקדמים אשר מאפשרים לכם לאתר את הביטוחים הכפולים, ברוב המקרים הם אינם מספקים את המידע המלא. כך למשל, מנוע החיפוש יכול להצביע על כך שיש לכם כפל ביטוחים, אך לא ייתן לכם מידע על הגוף שהציע לכם את הביטוח. יועץ פנסיוני, לעומת זאת, יכול לבצע חיפוש מקיף על הביטוחים הקיימים, יסייע לכם להשאיר את הביטוח המתאים ביותר וידאג לקשר אתכם עם הגוף הרלוונטי כדי לבטל את הביטוח. משום כך, כדאי להשקיע בבחירת יועץ פנסיוני מתאים – לחפש אנשי מקצוע באינטרנט ולשאול חברים.

מצאתי ביטוח כפול, מה עושים עכשיו?

לאחר שהחלטתם איזה מבין הביטוחים אתם מעוניינים לבטל, עליכם להתקשר לחברה שבה עשיתם את הביטוח המיותר ולבטל אותו. בדרך כלל ינסו הנציגים "להשאיר" אתכם ויתחילו להציע לכם ביטוחים ולציין עד כמה הביטוח שרכשתם מהם חיוני לכם. במצב זה, אסור "להישבר". יש לעבור לעמדה תקיפה יותר ולהדגיש שאתם מעוניינים לבטל את הביטוח. לנציגים פשוט לא תהיה ברירה.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה