משבר הארנונה: ראשי הכנסיות סוגרים במחאה את כנסיית הקבר



לאחר שעיריית ירושלים הודיעה כי בכוונתה לגבות ארנונה מהכנסיות בבירה, הודיעו ראשי הנוצרים על סגירת האתר המקודש. "המערכה השיטתית של פגיעה בכנסיות מזכירה חוקים שנחקקו נגד יהודים בתקופות אפילות באירופה"

הכנסיות בירושלים הודיעו הבוקר (א') כי בעקבות החלטת עיריית ירושלים לגבות מהם ארנונה, לראשונה מאז קום המדינה, הוחלט לסגור את כנסיית הקבר העיר העתיקה.

"אנו עוקבים בדאגה אחר המערכה השיטתית נגד הכנסיות והקהילה הנוצרית בארץ הקודש, תוך הפרה בוטה של הסטטוס קוו הקיים"

 "על כן, בזוכרנו את הצהרת הפטריארכים וראשי הכנסיות המקומיות בירושלים, מיום 14 בפברואר 2018 ובהצהרתם הקודמת מספטמבר 2017 וכפעולת מחאה, החלטנו לנקוט בצעד חסר תקדים זה של סגירת כנסיית כנסיית הקבר.

"יחד עם כל ראשי הכנסיות בארץ הקודש אנו עומדים מאוחדים, איתנים ונחושים בהגנה על זכויותינו ועל רכושנו. אנו מתפללים שמשבר היסטורי זה בעיר הקודש, יבוא על פתרונו״.  כתבו ראשי הכנסייה.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום בעיר העתיקה, הם אמרו כי הצעת החוק מהווה פגיעה בזכויותיהם. במהלך היום החליטה וועדת השרים לענייני חקיקה לדחות בשבוע את הדיון בהצעת החוק. 

בשנים האחרונות מכרו הכנסיות לחברות פרטיות קרקעות שהוחכרו לקרן הקיימת בישראל ולגופים נוספים באמצע המאה הקודמת ל-99 שנים. בעקבות זאת, תושבים רבים שגרים באזורים אלה עלולים להידרש בתום תקופת החכירה לשלם סכומי כסף גבוהים כדי להאריך את החכירה או להשיב את הקרקע והבתים. על פי הצעת החוק, מדובר באלפי משפחות בירושלים, כשרוב השטחים נמצאים בשכונות טלביה, רחביה וניות.

הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) תאפשר למדינה להפקיע את הקרקעות שנמכרו בתמורה למתן פיצויים לבעלי הקרקע. שיעור הפיצויים ייקבע על ידי שר האוצר, ובאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט. בעלי הזכויות יוכלו להשיג על גובה הפיצוי, אך לא על עצם העברת הזכויות. לפיני אישור החוק בוועדה, ציינה עזריה כי היא מקווה "שהרוכשים יתעשתו ונצליח להגיע לפתרון בהדברות ובהסכמה. אם זה לא יקרה, החוק יעביר את זכויות הקניין בקרקע וישיב אותן למדינת ישראל".

מעיריית ירושלים נמסר "עיריית ירושלים מקיימת קשר טוב ומכבד עם כלל הכנסיות בעיר, ותוסיף לדאוג לצרכיהן ולשמור על חופש הפולחן המלא שלהן. עם זאת, לא נוכל להשלים שרק בירושלים מלונות, אולמות ועסקים מסחריים יהיו פטורים מארנונה רק כיוון שהם בבעלות הכנסיות, וזאת בניגוד לחיפה ותל אביב שגובות ארנונה מהנכסים העסקיים של הכנסיות. יובהר כי כנסיית הקבר, כמו כל בתי התפילה של כל הדתות פטורה מארנונה והעירייה אינה גובה ארנונה מבתי תפילה".

תמונה: פלאש 90 

 


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה